Verstappen zelfkritisch: "Na een overwinning ben ik nog niet tevreden"

Verstappen zelfkritisch: "Na een overwinning ben ik nog niet tevreden"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Nog iets meer dan een maand en dan staat de F1 Grand Prix van Australië op het programma. Max Verstappen bereidt zich fysiek en mentaal alweer enkele weken voor op het nieuwe seizoen.

In gesprek met Auto Zeitung vertelt Verstappen dat hij altijd ruimte ziet om zichzelf te verbeteren. "Zelfs na een overwinning ging het wat mij betreft niet goed genoeg. Sommigen vieren uitgebreid een overwinning, alsof alles volgens plan verliep. Maar ik denk altijd na over hoe ik beter kan. Zo ben ik altijd geweest", aldus Max Verstappen.

De Red Bull-coureur legt uit hoe het zo gekomen is. "Mijn vader speelde hierin een grote rol. Als ik zei: 'Maar ik heb gewonnen', dan zei hij: 'Ja, maar hier en daar maakte je fouten' - Hij was altijd kritisch op mij en analyseerde iedere fout. Ik was het daar toendertijd niet mee eens, maar nu kan ik het allemaal begrijpen. Die opvoeding is altijd een grote hulp geweest. Best wel apart."

Tijdens zijn eerste jaren in de Formule 1 kreeg de Nederlander geregeld kritiek over zich heen, omdat hij te agressief gereden zou hebben. Tegenwoordig valt dat wel mee, maar toch spreken sommigen zich nog altijd negatief uit over Max Verstappen. "Soms is het nodig om agressief te rijden en soms niet", vervolgt Verstappen. "En dan kun je wel een foutje maken. En als men dat niet binnen de sport wil, dan kunnen ze beter een robot in de auto zetten."

Het maken van fouten is volgens Verstappen niet te vermijden. "Van het maken van fouten leer je alleen maar. Tegen jezelf zeggen 'doe het niet', werkt niet. Het is gewoon niet te vermijden, helemaal als je op het scherp van de snede rijdt. Maar het is erg belangrijk om van je fouten te leren."

F1-kalender 2020: Klik hier om de Formule 1-kalender in je mobiel of tablet te zetten. Super handig!

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.