Verstappen wil alleen maar winnen: "Zolang je wint, vraagt niemand van wie je won"

Verstappen wil alleen maar winnen: "Zolang je wint, vraagt niemand van wie je won"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen sluit vanmiddag om 18:00 uur de wintertests voor Red Bull Racing af en met de vergaarde informatie gaat het team richting de fabriek in Milton Keynes. Vanuit daar vertrekt het team volgende week richting Melbourne, Australië.

Of Verstappen dit jaar in staat is om de zevende wereldtitel van Lewis Hamilton in gevaar te brengen weten we nog niet. De rondetijden die Red Bull tijdens de wintertests in Barcelona liet registreren behoorden niet tot de snelsten. Maar dat zegt helemaal niets over de snelheid van de Red Bull RB16-Honda.

Ondanks dat Red Bull voornamelijk nauwelijks op de zachtste banden van Pirelli heeft gereden, kan het team toch voldoende data verzamelen en vergelijken, om een ruw idee te krijgen van de snelheid op de softbanden. Daarmee kan de Oostenrijkse renstal de concurrentie op het verkeerde been zetten zoals Mercedes en Ferrari dat ook doen, al gebruiken die teams andere methoden. De feiten zullen we over vijftien dagen kennen, als de kwalificatie voor de Australische Grand Prix op zaterdagochtend wordt verreden.

Een ding staat wel vast. Max Verstappen zal alles in zijn vermogen doen om in 2020 zoveel mogelijk Grands Prix te winnen, om vervolgens zijn eerste Formule 1-wereldtitel binnen te slepen. "Het maakt voor mij niets uit met wie ik de strijd aanbind, zolang ik maar voor de zege kan knokken. Dat is voor mij het belangrijkste", aldus Verstappen tegenover Speed Week. "Het maakt mij niet uit of mijn tegenstander in een roze of rode auto is of een zilveren pijl zit. Het kan me ook niet schelen of het een zesvoudig wereldkampioen of een rookie is."

"Ik hoop alleen dat we vanaf het begin voor de topposities kunnen vechten. Het zou extra speciaal zijn als we van een meervoudig wereldkampioen winnen. Maar uiteindelijk vraagt niemand er naar van wie je hebt gewonnen, als je maar wint. We willen gewoon winnen", aldus een strijdbare Max Verstappen.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.