MonacoGP Monaco
VT 120 mei 11:30
VT 220 mei 15:00
VT 322 mei 12:00
QUALI22 mei 15:00
RACE23 mei 15:00

Verstappen: "We zijn niet dominant en moeten hard blijven werken"

Ondanks de overtuigende overwinning op Imola is Max Verstappen zich ervan bewust dat het Oostenrijkse Formule 1-team van Red Bull Racing niet op haar lauweren kan rusten. Mercedes heeft het gat met Red Bull, tussen Bahrein en Imola, weer iets gedicht. Daarnaast staan er nog 21 races op het programma.

Verstappen: "We zijn niet dominant en moeten hard blijven werken"
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Max Verstappen wint op Imola 2021 (Emilia-Romagna)

Max Verstappen was na de race natuurlijk uitzinnig van vreugde. In tegenstelling tot de eerste race van dit seizoen wist de Nederlander zijn hoofd zo koel mogelijk te houden en kon hij vanaf bocht 2 de leiding nemen en de rest van de race behouden. "Het was een geweldige race en ik ben erg blij met de overwinning", aldus de Nederlander, die erkent dat de start wel erg goed verliep. "De sleutel was de goede start, daarmee was ik zelf ook verrast. Vorig jaar hadden we wat moeite met de starts, maar het team heeft hard gewerkt om dat te verbeteren. Je zag het ook in Bahrein, maar nu in deze lastige omstandigheden hebben we het echt goed gedaan."

Of  Red Bull Racing op Imola dominant was? Op die vraag antwoordde Verstappen: "Nee, ik denk niet dat we dominant waren. Lewis kon mij goed volgen en dat hij zich nog terug vocht van P9 naar P2 laat zien dat ze veel snelheid hebben. We deden vandaag alles goed in deze omstandigheden."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP Emilia-Romagna 2021F1 GP Portugal 2021F1 nieuws 2021Formule 1 2021Honda Racing F1Max VerstappenRed Bull F1
Net binnen
Lees meer racenieuws
Formule 1
Up Next
Monaco
donderdag 20 mei
Eerste vrije training
11:30 - 12:30
Tweede vrije training
15:00 - 16:00
zaterdag 22 mei
Derde vrije training
12:00 - 13:00
Kwalificatie
15:00 - 16:00
zondag 23 mei
Race
15:00 - 17:00
Meer Monaco GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.