Verstappen: "We hebben nog niet de optimale set-up gevonden"

Tweemaal P2 dat was de balans die Max Verstappen vrijdag kon opmaken. De Nederlander moest alleen George Russell, die voor de GP van Sakhir invalt voor Lewis Hamilton, voor zich dulden. Ondanks de dubbele tweede plek op de tijdenlijst is er nog werk aan de winkel voor Red Bull Racing.

Verstappen: "We hebben nog niet de optimale set-up gevonden"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

De short runs waren nog niet wat ze moesten zijn, maar daarnaast heeft Max Verstappen niet echt te klagen wat de long runs betreft. "Het was lastig en wat de balans betreft hebben we nog niet de optimale set-up gevonden, in het bijzonder wat de short runs betreft", zei Max Verstappen na de vrijdagsessies. "De long runs waren absoluut beter en dat zag er dus goed uit, ook al kunnen we ook op dat gebied nog verbeteren."

De korte lay-out van het 'Outer Track' en de kwalificatie

Over de korte lay-out van het circuit in Bahrein is de Nederlander niet echt te spreken. "De baan is niet de meest leuke baan om op te rijden en het is erg korte baan en daarom staat de boardradio continu open, omdat ik op de hoogte over verkeer [voor en achter me]", vervolgt Verstappen, die een uitdaging ziet tijdens de kwalificatie. "De tweede sector is zo goed als 'blind' en het wordt niet makkelijk om de banden te koelen voor een volgende snelle ronde. Ik denk zelfs dat het gevaarlijk kan zijn."

Lees hieronder verder

De vrijdagtrainingen op Sakhir

"We weten op vrijdag nooit precies hoe we er voor staan, maar Valtteri's [snelste] ronde werd afgenomen en ik denk dat we een paar tienden te kort komen op Mercedes", aldus Verstappen. "We hebben nog wat werk te doen voor de kwalificatie en we zullen ons ook gaan richten op de racesnelheid om er voor te zorgen dat we zo dicht mogelijk achter Mercedes zullen staan."

De derde en laatste vrije training begint zaterdagmiddag om 15:00 uur Nederlandse tijd. De kwalificatie begint om 18:00 uur. Zondagavond begint de race om 18:10 uur.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP SakhirF1 GP Sakhir 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020Max VerstappenRed Bull F1
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.