Verstappen vijfde in Abu Dhabi: "Positief verrast door snelheid"

Max Verstappen liet voor de race op Yas Marina circuit dan wel weten dat hij voor vuurwerk ging, toch moest de Nederlander genoegen nemen met de vijfde plaats in Abu Dhabi. Ondanks dat er niet meer in zat tijdens de laatste Grand Prix van 2017, was de Red Bull-coureur toch te spreken over de snelheid van de Red Bull RB13.

Verstappen vijfde in Abu Dhabi: "Positief verrast door snelheid"
Foto: Max Verstappen #33 (Red Bull) - Bron: Red Bull Racing

Hij kon Ferrari-coureur redelijk goed volgen en zelfs op een gegeven moment naderen om een inhaalactie te wagen. Echter werd Verstappen gehinderd door achterblijvers. Dit kostte Max Verstappen enkele seconden en dat gat kon hij wel weer dicht rijden, maar hij kon geen bedreiging meer vormen voor de Ferrari-coureur.

"Ik heb het geprobeerd bij Räikkönen, maar hij hield gewoon overal goed de deur dicht, dus het was jammer dat ik hem niet voorbij kwam. Op deze baan kun je totaal niet inhalen. Ik kwam tot op anderhalve seconde van hem, maar merkte al binnen twee seconden dat inhalen er niet in zat", vertelt Verstappen na de race in Abu Dhabi.

"Ik was positief verrast door de snelheid die we hadden en de balans was vandaag een stuk beter. Dat was positief. Verder was het een redelijk saaie wedstrijd", aldus Max Verstappen na afloop van de race.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Nabeschouwing: Een terugblik op de spectaculaire Grand Prix van Brazilië die dit weekend verreden werd op het circuit Autodromo Jose Carlos Pace, dat beter bekend staat als Interlagos.
Klik en beluister

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.