Verstappen vierde in Franse kwalificatie: "Maximale eruit gehaald"

Max Verstappen zal zondagmiddag om 15:10 uur vanaf de vierde startpositie aan de Franse Grand Prix beginnen. Volgens de Red Bul-coureur zat er gewoon niet meer in en kon hij, zoals hij achteraf zelf zegt "blij zijn met de tweede startrij."

Verstappen vierde in Franse kwalificatie: "Maximale eruit gehaald"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

"Ik denk dat we weer het maximale eruit hebben gehaald", steekt de Nederlander na afloop van de kwalificatie van wal. "Mijn ronde was niet helemaal top, omdat de auto zich in de laatste twee bochten wat vreemd gedroeg. Dat moeten we nog even nakijken. Ik denk dat we anders wel in de buurt van de rondetijd van Ferrari hadden gezeten."

De grote verrassing in de top tien was het resultaat van de McLaren-rijders, die beslag wisten te leggen op de vijfde en zesde startplek. "Het lijkt er nu op dat McLaren dicht bij ons in de buurt zit, maar normaal gesproken zouden we toch drie, vier tienden voor hun moeten zitten. Maar goed, we hebben weer gemaximaliseerd en ik ben blij om op de tweede startrij te staan."

Gedurende de kwalificatie veranderde de wind van richting en dat had gevolgen voor onder andere Max Verstappen, maar ook voor de rest uiteraard. "De auto’s zijn het hele jaar al gevoelig voor de wind en dat is niet erg fijn. Tijdens mijn eerste ronde in Q3 had ik een momentje in bocht zes, dus dat was niet ideaal. Je moet er gewoon mee proberen om te gaan", aldus Max Verstappen.

Formule 1 podcast

Grand Prix Singapore - Lucas Degen, Jeroen Demmendaal, Jeroen Scholte en Charrel Jalving blikken vooruit op de aanstaande Grand Prix, die van Singapore op het Marina Bay Street stratencircuit. We hebben het over de crashgate, de startcrash Verstappen met Ferrari’s en Verstappen says NO!
Klik, beluister en GENIET