VT123 okt - 12:00
VT223 okt - 16:00
VT324 okt - 12:00
QUALI24 okt - 15:00
RACE25 okt - 14:10

Verstappen verwacht geen wonderen op Sochi Autodrom

Verstappen verwacht geen wonderen op Sochi Autodrom
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Max Verstappen praat op donderdag met de pers in Rusland 2020

Max Verstappen begint met frisse moed aan het Grand Prix weekend in Rusland. Na een 'zware kater' op Mugello, laat de Nederlander alle negativiteit weer achter zich en stelt zijn vizier in op de best mogelijke resultaten.

Op Mugello had Red Bull een goede kans om met beide auto's op het podium te eindigen. Nadat Max Verstappen in de race niet verder kwam dan de tweede bocht, wist zijn teamgenoot voor de eerste keer het Formule 1-podium te betreden. Albon scoorde na een knappe inhaalrace zijn eerste podiumplek.

Gevraagd over zijn gemiste kans op Mugello, antwoordt Verstappen: "Dat noemen we een 'zware kater', toch? Over het algemeen was het uiteindelijk een moeilijk te verteren resultaat. Maar ik vind het eten [in Italië] nog altijd lekker, dus in die zin viel het nog een beetje mee."

De Red Bull-Honda RB16 van Verstappen deed na de start van de race op Mugello niet wat er in de draaiboeken stond. Voor de tweede keer rij viel hij uit. Maar wat scheelde er dan aan zijn Honda-krachtbron? "De engineeers hebben me veel uitgelegd, dus ik hoop dat het niet nog eens gebeurt", legt Verstappen uit. "We kunnen momenteel alleen maar gissen, we moeten er op de baan achter komen."

Vrijdagochtend begint om 10:00 uur de eerste vrije training voor de Russische Grand Prix. Ondanks dat Sochi Autodrom niet een circuit is wat goed past bij de Red Bull-bolide, gaat Verstappen toch vol goede moed aan het weekend beginnen, maar hij weet dat het niet makkelijk wordt.

"In Sochi zijn we nooit competitief geweest, dus ik verwacht geen wonderen", aldus Verstappen. "Er zijn lange rechte stukken, veel 90 graden bochten en erg scherpte bochten. Het inhalen is daar niet eenvoudig. Dus ik verwacht dat de jongens achter ons dit weekend dichtbij gaan komen. Laten we dus maar even afwachten hoe competitief we zijn. Maar het blijft ons hoofddoel om het podium te bereiken."

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Wie moet volgens jou de nieuwe teamgenoot van Max Verstappen worden?
Volgende F1 Grand Prix
Portugal
vrijdag 23 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 24 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 25 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Portugal
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.