VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Verstappen tevreden met P3: "weer op het podium, dus dat is prima"

Verstappen tevreden met P3: "weer op het podium, dus dat is prima"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen kon wederom bijna niets uithalen tegen het geweld van de Mercedes-rijders. Lewis Hamilton won, voor Bottas en Verstappen moest uiteindelijk genoegen- en voor de zoveelste keer - nemen met de derde plek. Er zat gewoon niet meer in, helaas.

Na afloop van de race blikt Verstappen bij Ziggo Sport's Jack Plooij terug op de hectische openingsronde: "De start was wel redelijk oké. Het regende een beetje, dus er was erg weinig grip en het was lastig om de auto op de baan te houden. Het was moeilijk om temperatuur in mijn banden te krijgen en ik wilde ook niet teveel riscio nemen, want ik wist wel dat wij sneller waren dan Charles Leclerc bijvoorbeeld. Ik probeerde uit de problemen te blijven, maar ik had een klein contact met Sergio Pérez. Hij gaf mij te weinig ruimte dus hij schakelde zichzelf uit en gelukkig had ik geen schade."

Na de chaos in de eerste ronde kwam alles en iedereen weer tot zichzelf en leek de rust wedergekeerd. "Toen alles weer gesetteld was en we temperatuur in de banden hadden, haalde ik de McLaren's in, die erg veel grip hadden in de eerste ronde. Daarna reed ik mijn eigen race. Op een gegeven moment gingen de zachte banden eraan. De linkervoorband was op en daarmee verlies je rondetijd. Toen ik uiteindelijk op de medium compound banden reed, hadden we een goede snelheid, maar het gat was al zo groot dat ik niet veel meer kon doen."

Volgens de Nederlander heeft het niet veel uitgemaakt dat hij op een andere bandenstrategie stond als de Mercedes-coureurs. "De Mercedessen reden op de harde band, maar die band was niet geweldig. De medium band was de beste band, dus het had niet veel verschil gemaakt als ik op de medium compound banden was gestart, want dan had ik tijd verloren op de harde banden."

"Over het algemeen zijn we dus gefinisht waar we verdienden te finishen. We staan weer op het podium, dus dat is prima", aldus de Red Bull-coureur.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.