Verstappen tevreden met P2 in Oostenrijk: "een goede kwalificatie"

Verstappen tevreden met P2 in Oostenrijk: "een goede kwalificatie"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen start zondag vanaf de eerste startrij. De Nederlander staat naast polesitter Lewis Hamilton, die er in de slotfase een superronde uit perste. Verstappen is tevreden met het resultaat en denk dat hij in de race een goed resultaat kan behalen.

"Over het algemeen was het een goede kwalificatie”, zei Verstappen achteraf. "In Q1 was het erg druk en had ik geen enkele vrije ronde. Tegen het einde van Q2 ging het meer regenen en toen werd sector twee lastiger. In Q3 regende het nog harder. Het leek alsof wij het lastiger hadden naarmate het natter werd. Er was veel staand water, ik had aquaplaning en kon niet echt makkelijk op het gas gaan bij het uitkomen van de bochten. Ik probeerde zelfs achter de auto's voor mij te rijden, zodat ik in hun spoor bleef en minder door het water hoefde te rijden."

De omstandigheden op de Red Bull Ring waren vanwege de zware regenval zwaar en slecht, maar voor iedereen hetzelfde, erkent Verstappen. "Het zicht was echt slecht. Je zag niets. Zelfs als je zes seconden achter iemand zat, was het al lastig om de rempunten te zien. Dat was dus niet echt leuk, maar het is voor iedereen hetzelfde."

In zijn laatste vliegende ronde was Verstappen bezig aan een verbetering, als hij in bocht negen wijd gaat en spint. De Nederlander laat daarover weten: "Ik denk dat Sebastian Vettel naar de pits ging. Daardoor onderstuurde ik. Ik kwam op de kerbstones terecht en ik verloor de auto. Zijdelings ging ik de laatste bocht in. Ik was sneller onderweg in mijn laatste ronde, maar ik denk dat het toch niet genoeg was geweest om Lewis te verslaan. Desondanks is P2 is nog steeds erg goed."

Morgen worden er droge omstandigheden verwacht. De Red Bull-coureur verwacht ook dan te kunnen scoren: "In het droog hebben we een goede kans, dus ik kijk ernaar uit."

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.