VT114 aug - 11:00
VT214 aug - 15:00
VT315 aug - 12:00
QUALI15 aug - 15:00
RACE16 aug - 15:10

Verstappen tevreden met derde startplek: "Het zal interessant worden"

Verstappen tevreden met derde startplek: "Het zal interessant worden"
© Pirelli

Max Verstappen kijkt tevreden terug op de eerste kwalificatie van het seizoen 2020. Op de Red Bull Ring was het de Mercedes-bolide die de tijdenlijst aanvoerde, maar voor de race heeft Red Bull een troef achter de hand, die ze strategisch uit kunnen spelen in de race.

Verstappen maakte het in het tweede bedrijf van de kwalificatie erg spannend. De Nederlander ging, in tegenstelling tot alle andere coureurs, tijdens Q2 op de medium banden naar buiten. En dat loonde, want de Red Bull-coureur kwam als achtste in Q2 boven drijven en dat was voldoende om in Q3 te geraken en als enige de Formule 1-wedstrijd in Oostenrijk op de medium banden van Pirelli te starten.

"Ik ben tevreden met de derde plek", laat Verstappen weten. "We starten morgen op een andere band dan de rest uit de top tien, dus het zal interessant gaan worden. Het wordt ook warmer, dus hopelijk gaat dat in ons voordeel uitpakken. Mercedes zat vandaag helaas op een ander niveau, maar we gaan zien wat we morgen kunnen doen."

Over het gat met Mercedes zegt de Red Bull-coureur: "Ik was niet helemaal tevreden met de balans. Sommige bochten gingen goed, andere weer niet. De achterstand kan daardoor wat groter zijn, maar een halve seconde is best veel. Over één ronde gezien zijn we hier nog nooit het snelst geweest, maar hopelijk zit het morgen allemaal wat dichter bij elkaar. Het is in ieder geval een goede start van het seizoen, maar we moeten hard werken om dat gat te dichten."

"Vorig jaar kwamen we ook wat tekort in de kwalificatie, dus ik verwacht dat we in de race sterker zijn. Ik ben ook de enige in de top tien die op de medium banden start, dus ik kijk ernaar uit. We hebben niets te verliezen, dus ik ga proberen om Mercedes het zo lastig mogelijk te maken", sluit Verstappen af.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.