Verstappen teleurgesteld na kwalificatie: 'Het was een klote ronde'

Verstappen teleurgesteld na kwalificatie: 'Het was een klote ronde'
©Getty Images / Red Bull Contentpool
24 nov 2018 - 19:36
Ries Boogert
DELEN

Dat de pole-position er niet in zat had Max Verstappen al verwacht, maar de Nederlander had wel meer verwacht dan de gekwalilficeerde P6 voor de Grand Prix van Abu Dhabi.

Vrijwel direct na de kwalificatie laat een zeer teleurgestelde Max Verstappen weten: "Het was een klote ronde en ik dacht dan gaan we maar naar binnen. Ook op de ultrasofts gleden we met de achterkant heel veel en dat hadden we in Q3 ook in de eerste run."

"Ik zei dat we de banden af moesten laten koelen, maar toen ik naar buiten reed waren ze vijf graden warmer. Ze vroegen al wat er aan de hand was. Ze zeiden dat het nog goed kon komen, maar toen ik mijn ronde begon, gleed ik overal."

Zoals gebruikelijk is Verstappen altijd wat positiever over de vooruitzichten van de race, maar ook nu is de jonge Limburger wat gematigd: "We zien het wel. Ik denk dat we nog een kans hebben, maar we starten op de hypersofts."

Max Verstappen start zondag vanaf de derde startrij op Yas Marina Circuit. Zijn teamgenoot Daniel Ricciardo start vanaf de vijfde positie. Of er een podium in zit wordt nog even afwachten. Normaliter moet het wel mogelijk, maar op het circuit in de zandbak van Abu Dhabi is het erg lastig inhalen.

De race voor de Grand Prix van Abu Dhabi 2018 begint zondag om 14:10 uur Nederlandse tijd.

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019