VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Verstappen start op de harde band: "Wat anders geprobeerd"

Verstappen start op de harde band: "Wat anders geprobeerd"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Geen derde startplek, maar wel de tweede startrij. Max Verstappen start zondagmiddag om 15:10 uur Nederlandse tijd vanaf de vierde startplek tijdens de tweede Formule 1-race op Silverstone, die de boeken in gaat als de Formula 1 70th Anniversary Grand Prix. De Red Bull-coureur geeft aan eens wat anders geprobeerd te hebben, en met succes.

Max Verstappen is als vierde geëindigd in de kwalificatie voor de Formula 1 70th Anniversary Grand Prix op het circuit van Silverstone. Omdat dat de Nederlander in het tweede deel van de kwalificatie op de harde banden van Pirelli zijn snelste tijd reed, mag hij morgen als enige uit de top tien op de harde banden aan de race beginnen. Valtteri Bottas pakte de poleposition, Lewis Hamilton en Nico Hülkenberg completeerden de top drie.

"We hebben wat anders geprobeerd en gelukkig kwamen we door Q2", laat Verstappen na afloop van de kwalificatie weten. "Een vierde plek is niet helemaal zoals we wilden, maar je kunt duidelijk zien dat Racing Point deze week een stap heeft gezet. Dan is het natuurlijk wel mooi dat Nico [Hülkenberg] die derde plek pakt. Hij zou eigenlijk sowieso al deel van het veld uit moeten maken en ik hoop dat dit ervoor zorgt dat hij voor volgend jaar een stoeltje weet te bemachtigen", aldus Verstappen over zijn Duitse vriend.

Helemaal probleemloos verliep de kwalificatie niet voor Verstappen, zo geeft hij te kennen. "Het heeft niet meegeholpen dat ik alleen maar op andere banden heb gereden. De balans was door de wind niet top, maar dat is voor iedereen hetzelfde. Onze auto lijkt daar best gevoelig voor. In mijn laatste ronde heb ik in de tweede sector ook wat tijd verloren, maar het is wat het is."

Tot slot werpt Verstappen nog een blik vooruit op de race. "Ik hoop dat ik een goede start heb. De harde band van dit weekend was vorige week de nog medium, dus ik verwacht dat het vergeleken met de rest van de top tien nog meevalt. Natuurlijk verlies je bij het wegkomen wat, maar ik denk dat het de betere band is voor de eerste stint. We zijn ook afhankelijk van het feit of er een safety car komt, maar het is in ieder geval wat anders dan dat wat dat de rest om me heen doet. We gaan het zien of we het dan morgen ook beter kunnen doen."

De Formule 1 70th Anniversary Grand Prix begint zondagmiddag om 15:10 uur Nederlandse tijd.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Vind jij dat F2-coureur Mick Schumacher klaar is voor de Formule 1?
Volgende F1 Grand Prix
Eifel (Duitsland)
vrijdag 09 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 10 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 11 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Eifel (Duitsland)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.