'Tot nu toe is alles positief'

Verstappen rustiger richting GP van Bahrein? "Ik ben altijd rustig"

Max Verstappen heeft een positieve wintertest achter de rug. Hij kwam vrijdag de hele dag en zondag in de middag in actie en sloot beide dagen als snelste af. "Ik heb een positief gevoel over de auto", aldus de Red Bull-coureur.

Verstappen rustiger richting GP van Bahrein? "Ik ben altijd rustig"
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Max Verstappen - wintertest 2021 - dag 3

Ondanks dat Max Verstappen zeer positieve testsessies meemaakte in Bahrein, is hij nog altijd even nuchter en realistisch. Gevraagd door Duitse media of hij het als voor zich ziet, het verslaan van Mercedes en zijn eerste wereldtitel, antwoordt hij zeer snel: "Ben ik niet mee bezig." Basta, en daar moesten ze het mee doen.

Zowel Sergio Perez als Max Verstappen draaiden tijdens de laatste dag in Bahrein gelijke programma's af voor Red Bull Racing Honda. Alleen had Perez de pech dat hij in de ochtend in actie kwam, waar de omstandigheden minder gunstig waren in vergelijking met de middagsessie. Verstappen kon, na enig getrouwtrek met nieuw Red Bull-familielid Yuki Tsunoda, de snelste rondetijd van de sessie en wintertest laten noteren.

Na afloop van zijn optreden liet de Nederlandse Red Bull-coureur weten dat hij tevreden is, en het fijn vindt dat de RB16B voorspelbaarder is dan zijn voorganger. "Het was weer een goede dag. We hebben gewoon ons programma gereden en ik heb wel een positief gevoel in de auto. De condities waren wat anders dan op de eerste dag, dus we moesten onze auto wat aanpassen, maar het ging allemaal erg soepel, zoals het de hele test is gegaan", liet Verstappen optekenen.

"De auto is wat voorspelbaarder en dat is fijn", vervolgt hij. "We hebben geen problemen gehad en we gaan hier weg zonder grote vraagtekens. De balans van de auto was prima. In een raceweekend kan het weer anders zijn en je weet niet wat de andere teams doen qua hoeveel benzine, maar het gevoel was in ieder geval positief."

Nu de wintertest zo positief is verlopen, werd Verstappen gevraagd of hij nu rustiger richting de seizoensopener in Bahrein gaat. Hij antwoordde: "Ik ben altijd rustig. Je kan alleen het beste uit jezelf halen en dan ligt het aan de auto waar je staat op de grid. Maar, tot nu toe is alles positief."

"We kijken altijd naar wat we kunnen verbeteren en er zijn zeker nog dingen waar we aan willen werken, maar dat zullen alle teams wel hebben. We zullen over een paar weken in Q3 uit gaan vinden waar we echt staan. Ik kijk er in ieder geval naar uit om te gaan racen", sluit Verstappen af.

Op vrijdag 26 maart begint om 12:30 uur de eerste vrije training voor de Grand Prix van Bahrein, waar het 2021 seizoen wordt geopend.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP Bahrein 2021F1 nieuws 2021Formule 1 2021Max VerstappenRed Bull F1Wintertest 2021
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.