Verstappen relaxt: "Voor mij op dit moment totaal geen druk"

Verstappen relaxt: "Voor mij op dit moment totaal geen druk"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Het GP-seizoen is nog maar net afgelopen, maar er wordt alweer volop vooruit gekeken op het volgende seizoen. In 2020 hoopt Red Bull Racing met Max Verstappen - die dit jaar als derde afsloot - de wereldtitel te kunnen pakken.

Red Bull Racing wil met een revolutionaire Red Bull RB16 in 2020 een gooi doen naar de macht. Samen met Honda wil het Oostenrijkse Formule 1-team beter uit de verf komen, en vooral meteen vanaf de eerste race meedoen om de grote prijzen. Niemand weet nog wat de teams voor creaties gaan onthullen en hoe goed die nieuwe bolides zijn, ook vergeleken met elkaar.

Max Verstappen maakt zich voorlopig nog geen zorgen en hij is ontspannen en de rust zelve. Tijdens het Ziggo Sport-programma Peptalk blikt de Nederlander vooruit op het volgend seizoen. "Voor mij is er op dit moment totaal geen druk. Die zal er natuurlijk wel zijn als we met een goede auto beginnen. We weten als team ook dat we willen winnen en we zijn nu ook heel gefocust om in die positie terecht te komen. Als je gedurende het seizoen voor de overwinningen gaat strijden, komt de druk vanzelf wel, maar uiteindelijk heeft iedereen bij Red Bull denk ik voldoende ervaring om daarmee om te gaan."

Op de vraag wanneer je weet of een Formule 1-motor goed is, antwoordt Verstappen: "De motor was, vergeleken met Mercedes, tegen het einde van het seizoen gewoon goed. Ferrari springt er wat dat betreft nog altijd een beetje bovenuit, maar we moeten ook aan de auto zelf werken. Op dat gebied is Mercedes nog altijd sterk."

Aanstaande vrijdagavond - 13 december - zal Ziggo Sport om 22.30 uur het eindejaarsinterview met Max Verstappen uitzenden.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.