Verstappen relativeert succes Hamilton: "juiste moment juiste plaats"

Max Verstappen relativeert het succes van Lewis Hamilton. De Britse Mercedes-coureur heeft al vijf wereldtitels op zak en lijkt nu op weg te zijn naar zijn zesde wereldtitel.

Verstappen relativeert succes Hamilton: "juiste moment juiste plaats"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Lewis Hamilton is op weg om zijn prijzenkast uit te breiden met een zesde wereldtitel. Daarmee schaart de Brit zich onder de groten der aarde uit de autsport. Met zes wereldtitels heeft hij alleen nog recordhouder Michael Schumacher, die zeven wereldtitels won, boven zich staan.

Max Verstappen, die het de laatste tijd ontzettend goed doet en meer punten scoorde dan welke coureur dan ook, relativeert het succes van Lewis Hamilton en zegt dat hij op het juiste moment op de juiste plaats was.

Volgens Max Verstappen zijn er wel meer coureurs in de paddock die vijf titels hadden kunnen winnen als ze bij het juiste team hadden gezeten. Tegenover Daily Mail zegt Verstappen: "Ik heb veel respect voor de prestaties van Lewis, maar je hebt ook geluk nodig met het team en je moet je teamgenoot verslaan."

"Fernando Alonso zou acht tot negen titels hebben gewonnen als hij bij het juiste team had gezeten", verzekert de Nederlander. "Hij is een briljante coureur, en er zijn vandaag de dag nog wel drie of vier coureurs in de Formule 1 die dat kunnen." Of hij zichzelf dan meerekent laat Verstappen even in het midden.

Verstappen heeft maar een hoofddoel met Red Bull in de Formule 1: Ik wil verschillende titels winnen met Red Bull en ik geloof dat we het kunnen doen, het team is als een familie voor mij, de nieuwe regels 2021 zijn voor iedereen. Wat de toekomst zal brengen? Ik kan daar nu geen antwoord op geven", aldus Verstappen.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET