Verstappen reageert op Hamilton: "Ik race hard, maar eerlijk"

Max Verstappen laat zich niet van zijn stuk brengen, nadat Lewis Hamilton en Sebastian Vettel zich hebben uitgelaten over de Nederlander. "Ik zit in hun hoofd en dat is een goede zaak", aldus Verstappen.

Verstappen reageert op Hamilton: "Ik race hard, maar eerlijk"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

In de eerste ronde van de Mexicaanse Grand Prix, vorige week zondag, kwamen Lewis Hamilton en Max Verstappen met elkaar in aanraking. Een en ander leidde tot discussies over de Nederlander, die in de ogen van de aanstaande zesvoudig wereldkampioen fout zat in dat incident.

Na de race verklaarde Hamilton: "Het is zeer waarschijnlijk dat je met Max [Verstappen] in aanraking komt, als je hem niet genoeg ruimte geeft en dat is meestal het geval." Sebastian Vettel ondersteunde de Brit is deze uitspraak. "Dat is zeker waar", aldus Vettel.

Max Verstappen laat zich niet beïnvloeden door de uitspraken van Hamilton en Vettel. Hij verklaarde donderdag, tijdens de persconferentie in de Verenigde Staten: "Vanuit mijn perspectief, laat het alleen maar zien dat ik in hun hoofd zit. En ik denk dat dat een goede zaak is."

Toch was Verstappen min of meer geraakt door de opmerkingen van Hamilton. "[Wat Lewis zei] was een beetje vreemd, omdat ik van mening ben dat ik altijd hard race, maar wel eerlijk ben, dus ik ben het niet met hem eens", aldus Verstappen.

"Het is natuurlijk makkelijk om iemand op de hak te nemen, maar het is volgens mij niet nodig om iemand tijdens de persconferentie op de hak te nemen", vervolgt Verstappen. "Het zou ook een beetje respectloos zijn, ik knok liever op de baan, en daar houd ik van. En ja, ik race hard en op het randje, maar wel eerlijk. Wat willen ze dan? Dat ik thuis blijf?".

Formule 1 podcast

GP Verenigde Staten - Lewis Hamilton moest nog even wachten maar afgelopen weekend was het dan zover. In week 44, tevens het startnummer van Lewis Hamilton, pakte hij zijn zesde wereldtitel.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
15:00 - 16:30Eerste vrije training
19:00 - 20:30Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.