Verstappen over titelstrijd: 'Ik denk dat ik daar wel klaar voor ben'
©Getty Images / Red Bull Contentpool

Verstappen over titelstrijd: 'Ik denk dat ik daar wel klaar voor ben'

9 nov 2018 - 06:44
Ries Boogert

Max Verstappen denkt dat hij klaar is om in 2019 mee te strijden voor de wereldtitel. Ondanks de feitelijke onzekerheid over de nieuwe krachtbron - Honda - van Red Bull, is de Nederlander er toch van overtuigd dat hij een serieuze kans kan maken.

De Honda-motor wordt sterker met de maand en het lijkt er nu op dat de Japanse autofabrikant in 2019 het vermogen van Mercedes en Ferrari kan benaderen. Max Verstappen zegt hierover: "We liegen niet en helpen absoluut geen onwaarheden de wereld in."

Ook als coureur heeft Verstappen in 2019 grote stappen gezet. Na zijn uitglijer tijdens de derde vrije training in Monaco heeft de Nederlander geen enkele fout meer gemaakt en is er een sterk stijgende lijn waarneembaar.

Dat Max Verstappen is volwassener geworden is niemand ontgaan, maar de Nederlander haalt het in Brazilië toch nog maar even aan. "Het zou gewoon niet handig zijn om koppig te zijn en alles [adviezen] in de wind te slaan. Je moet vertrouwen hebben in de mensen om je heen die je goed kennen", onthult Verstappen over zijn lastige fase in zijn carrière. "Ik ben altijd blijven nadenken, dat mag duidelijk en nu wordt de levenservaring er aan toegevoegd."

Dat Verstappen adviezen aanneemt houdt niet in dat hij aan zichzelf twijfelt, in tegenstelling zelfs. "Ik verander mijn benadering als coureur niet, ik ben nog steeds de zelfde persoon. Ik kwam naar Mexico om te winnen en niet om als tweede te finishen."

Over zijn kansen op de wereldtitel van 2019 is Verstappen ook duidelijk: "Ik denk dat ik daar wel klaar voor ben, want ik heb er nu al bijna vier seizoenen op zitten", aldus Verstappen. "Lewis Hamilton vocht bijvoorbeeld al in zijn debuutjaar voor het kampioenschap. Of hij er op dat moment klaar voor was? Misschien wel, misschien niet."

"Maar wanneer je eenmaal een auto hebt waarmee het mogelijk is, dan ga je daar absoluut voor. Ik denk dat je nooit met zekerheid kunt zeggen of iemand er klaar voor is of niet, maar zodra je een wagen hebt waarmee het kan, dan ga je daar zo hard mogelijk mee", aldus Max Verstappen tegenover de aanwezig pers in Brazilië.

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
18 mrt. 05:02 - F1
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
17 mrt. 20:17 - F1
Geen best weekend voor Williams F1, maar ook positieven
19 mrt. 05:03 - F1
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
18 mrt. 04:47 - F1
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
Vandaag 20:20
Volgens Max Verstappen is inhalen nog steeds moeilijk
Vandaag 20:18
F1-circuit Silverstone krijgt wederom nieuwe asfaltlaag
19 mrt. 05:03
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
19 mrt. 04:00
'Ontwerp voorvleugel SF90 oorzaak voor grip tekort op vooras'
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media