VT110 jul - 11:00
VT210 jul - 15:00
VT311 jul - 12:00
QUALI11 jul - 15:00
RACE12 jul - 15:10

Verstappen over Oostenrijkse seizoensopener: "Ik ben er klaar voor"

Verstappen over Oostenrijkse seizoensopener: "Ik ben er klaar voor"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Nu het er steeds meer op lijkt dat Oostenrijk de eer krijgt om de eerste Formule 1-race van 2020 te organiseren, is er tenminste een coureur die daar geen enkel probleem mee geeft. Zijn naam is Max Verstappen.

In gesprek met ServusTV, een Oostenrijkse televisiezender die ook eigendom is van Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz, liet Max Verstappen dat hij er naar uitkijkt om weer op Red Bull Ring te rijden. Verstappen won de laatste twee edities van de grand prix in Stiermarken, waarvan de laatste er een was om door een ringetje te halen.

"Ik rijd daar altijd graag en hopelijk kunnen we daar twee keer racen", zei Max Verstappen, die het erg jammer vindt dat er dit jaar in Oostenrijk geen fans bij kunnen zijn. De afgelopen twee jaar kwamen er ontzettend veel Nederlandse fans naar Spielberg om hun held in actie te zien. Verstappen kan daar erg van genieten.

"Al die fans in het oranje en dat blijft altijd mooi om te zien", vindt de 22-jarige Red Bull-coureur. "Maar het belangrijkste is dat we weer gaan racen voor de wereldtitel. Ik hoop echt dat we snel weer naar buiten mogen. En hopelijk is dat in Oostenrijk, ik ben er in ieder geval klaar voor."

Ondanks de lockdown vanwege COVID-19, maakt Verstappen het goed. Zijn drukke volgeplande agenda ziet er daardoor nu heel anders uit. "Normaal gesproken ben ik juist graag thuis, dus wat dat betreft is het okay", legt Verstappen uit uit. "Maar ik houd er natuurlijk van om te racen, dat doe ik het liefst. In plaats daarvan train ik nu veel thuis en ik rijd vaak op mijn simulator in mijn woonkamer."

Door: Redactie

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk (2)
vrijdag 10 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 11 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 12 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.