Verstappen over nieuw contract: "Ik voel me goed bij dit team"

Verstappen over nieuw contract: "Ik voel me goed bij dit team"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen en Red Bull Racing maakten kort na de jaarwisseling bekend dat het contract tussen beiden werd verlengd tot en met 2023. Daarmee verdween Verstappen voor 2021 van de rijdersmarkt, iets wat vooraf niet verwacht werd. De Nederlander legt uit waarom hij zo vroeg een keuze maakte.

Max Verstappen wist vrij snel al dat hij zijn contract met Red Bull ging verlengen. Oorspronkelijk had hij een contract tot en met 2020 en was in een vrij man voor 2021. Daarmee was hij een belangrijke pion in het silly season voor 2021 geworden. Maar wat niemand vooraf had bedacht gebeurde, want op 7 januari werd een nieuwe overeenkomst tussen Max Verstappen en Red Bull Racing wereldkundig gemaakt.

"Ik ben erg blij om mijn samenwerking met het team uit te breiden", aldus Verstappen begin januari over zijn nieuwe contract. "Red Bull geloofde in me en gaf me de kans om in de Formule 1 te beginnen, waar ik altijd heel dankbaar voor ben geweest. Ik wil winnen met Red Bull en ons doel is natuurlijk om samen voor een wereldkampioenschap te vechten."

Deze week legt de sterrijder van Red Bull Racing aan Motorsport.com uit waarom hij tot de snelle keuze is gekomen. "Dit is voor mij de juiste plek, en ik voel me goed bij Red Bull Racing. Het team bestaat uit fijne mensen, die allemaal de motivatie hebben om te vechten voor overwinningen en titels", aldus Verstappen.

"Ik heb me altijd goed gevoeld bij dit team", gaat Verstappen verder tijdens een media-bijeenkomst in Londen tegenover Motorsport.com. "Maar ik wilde ook geen overhaaste beslissingen nemen, daar was ook geen noodzaak voor. Vorig jaar heb ik er niet veel over nagedacht. Maar tijdens de winterstop hebben we het geregeld", aldus de tweeëntwintigjarige Nederlander.

Red Bull-sportadviseur liet vorige week in gesprek met Motorsport-Magazin dat hij bang was om Verstappen kwijt te raken. Met name Mercedes zou het op de diensten van Max Verstappen voorzien hebben. Maar nu er een nieuwe overeenkomst tussen Red Bull en de Nederlander op tafel ligt zijn de onduidelijkheden verdwenen.

Verstappen vervolgt: "Dit [het nieuwe contract, red.] neemt alle twijfels weg, nu zijn er geen vraagtekens meer. Wanneer je contract afloopt, kan dat tegen het einde van het seizoen toch wat onaangenaam worden. Dat is helemaal wanneer je aan de auto voor het seizoen daarna gaat werken. Dat wilde ik voorkomen", aldus Verstappen.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.