Verstappen over Braziliaans duwtje: 'Een vrij normale reactie'
©Getty Images / Red Bull Contentpool

Verstappen over Braziliaans duwtje: 'Een vrij normale reactie'

22 nov 2018 - 14:19
Ries Boogert

Max Verstappen kwam bedrogen uit in Brazilië. Ondanks dat Interlagos niet het circuit zou zijn voor de RB14, wist de Nederlander toch iedereen te verschalken en leek hij opweg te zijn naar zijn tweede overwinning op rijd. Esteban Ocon gooide roet in het eten van de Nederlander.

Beide kemphanen waren door de FIA uitgenodigd om hun verhaal te doen. Samen met Sebastian Vettel en Kimi Räikkönen stonden ze bloot aan de vragen van de pers in Abu Dhabi.

Max Verstappen blikt terug op het gebeurde in Sao Paulo: "De uitkomst is niet meer te veranderen. Het is heel jammer. Het is altijd vreemd om met een achterblijver te crashen. Dat verwacht je niet, om zo geraakt te worden. Maar ik zie niet wat ik daar anders had moeten doen. Ik kijk niet anders tegen Ocon aan dan tegen welke andere coureur."

Na de race werd er bij de weegschaal van de FIA geduwd en getrokken door Max Verstappen en Esteban Ocon. Max Verstappen werd veroordeeld tot een taakstraf in dienst van de FIA. Verstappen heeft er nog geen enkele sptij van dat de dingen zo zijn gelopen, zoals ze zijn gelopen.

Een vrij normale reactie

Het geduw en getrek... "Dat betreur ik niet echt. Ik dacht een excuses te gaan krijgen, maar kreeg een hele andere reactie, die me kwaad maakte", aldus de Nederlander.

"We reageren allemaal emotioneel, zeker direct na de race als je nog vol adrenaline zit. We zijn geen emotieloze robots. Op dat moment had ik een overwinning verloren, dus ik denk ik dat nog kalm reageerde. Het had veel erger kunnen zijn. Een duwtje gebeurt in elke sport. Ik zag het een paar dagen geleden nog tijdens een voetbalwedstrijd. Vanuit mij gezien vond ik het een vrij normale reactie als emoties de overhand krijgen."

Max Verstappen en Esteban Ocon hebben elkaar na het bezoekje aan de FIA in Brazilië weer de hand geschud. Of daarmee de storm is gaan liggen, dat valt nog te bezien. In ieder geval lijken de twee kemphanen weer op één lijn te zitten met elkaar.

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
18 mrt. 05:02 - F1
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
17 mrt. 20:17 - F1
Geen best weekend voor Williams F1, maar ook positieven
19 mrt. 05:03 - F1
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
18 mrt. 04:47 - F1
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
Vandaag 20:20
Volgens Max Verstappen is inhalen nog steeds moeilijk
Vandaag 20:18
F1-circuit Silverstone krijgt wederom nieuwe asfaltlaag
19 mrt. 05:03
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
19 mrt. 04:00
'Ontwerp voorvleugel SF90 oorzaak voor grip tekort op vooras'
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media