Verstappen over Bahrein: "We gaven elkaar geen ruimte"

Tijdens de persconferentie, die donderdag voorafging aan het Grand Prix weekend in China, werd Max Verstappen gevraagd om te reageren op de gebeurtenissen in Bahrein. In Bahrein kwam het tot een aanvaring tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton en Max Verstappen viel uit, nadat hij een knappe inhaalactie op de wereldkampioen uitvoerde. Echter moest Verstappen uitvallen met schade, als gevolg van de aanvaring met Hamilton.

Verstappen over Bahrein: "We gaven elkaar geen ruimte"
Foto: Max Verstappen #33 (Aston Martin Red Bull Racing) - Bron: Red Bull Racing

Op de vraag hoe Max Verstappen tegen het incident met Lewis Hamilton in Bahrein aankijkt, en of hij het terug heeft gezien op video, antwoordt de Limburger: "Ik zat zelf in de auto, ik voelde het en heb het zelf ervaren", aldus een glimlachende Verstappen. "Maar dat is racen, soms werkt iets en soms niet."

"Je kan er van zeggen wat je wil, maar ik denk dat ik een eerlijke kans had om hem [Lewis Hamilton] in te halen, er gebeurde niets geks of riskants, maar helaas werkte het deze keer niet. Vorig jaar in Mexico liep het wel goed af, maar deze keer gaven we elkaar misschien niet genoeg ruimte en dat is uiteindelijk racen", aldus Max Verstappen.

Over de Grand Prix van China

"De auto is zeer competitief, zeker in de race. We komen in de kwalificatie nog te kort in termen van topsnelheid. Ik was in Bahrein vol vertrouwen over de mogelijkheid om posities te winnen na de start. De auto had het in zich om naar het podium te rijden. Dus ik heb er veel zin in om hier [in China] te beginnen, we hebben een goed pakket en er komen nog veel veelbelovende dingen aan, dus ik ben er klaar voor", aldus Max Verstappen.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt je dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op onze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen uit binnen- en buitenland lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of een andere F1-coureur? Of wordt het toch weer Lewis Hamilton? Je leest hier alles over het wereldkampioenschap van Formule 1.
In 2020 zal Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Dan kun je je registreren en inloggen.