Verstappen: "Opvolger Vettel heeft geen Italiaans klinkende naam"

Verstappen: "Opvolger Vettel heeft geen Italiaans klinkende naam"
© Getty Images/Red Bull Racing

Na de bekendmaking van de scheiding tussen Sebastian Vettel en Ferrari wordt er flink gespeculeerd wie de viervoudig wereldkampioen bij de formatie uit Maranello gaat opvolgen. Een ding staat vast: Het wordt niet Max Verstappen.

Los van het feit dat Ferrari vorig jaar de deur voor Max Verstappen dicht smeet, de Nederlander voelt er zelf ook niets voor om Ferrari zijn diensten aan te bieden. Verstappen is meer dan gelukkig met Red Bull Racing en hij is niet van plan de samenwerking met de Oostenrijkse renstal op te geven.

In gesprek met David Coulthard reageerde Verstappen dinsdagavond op het nieuws over de breuk tussen Vettel en Ferrari. "Ik zag hier en daar wat vragen of ik naar Ferrari ga", zei Verstappen. "Ik ben het zeker niet dat kan ik je alvast vertellen. Ik ben bij Red Bull en het is wat het is."

"Ik denk dat we snel zullen horen wie het wel gaat worden", gaat Verstappen verder, die zeker weet dat het geen naam zal worden die Italiaans klinkt. "Ferrari is een geweldig team en ik weet zeker dat ze de juiste beslissing zullen nemen."

Met deze uitspraak maakt de Nederlander duidelijk dat hij niet denkt dat Ricciardo naar Ferrari verhuisd. "We zullen het snel weten. Uiteindelijk is het maar een gok. We zullen moeten afwachten", besluit Verstappen.

De naam van Carlos Sainz wordt de laatste tijd en vooral in de afgelopen 24 uur steeds vaker in verband gebracht met het felbegeerde Ferrari-stoeltje naast Charles Leclerc.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.