Verstappen op vrijdag in België: "De auto voelde niet verkeerd"

De eerste vrije training voor het Belgische GP-weekend begon goed voor Max Verstappen. De Nederlander reed een derde tijd achter de twee Ferrari's. De tweede vrije training verliep goed, maar toch niet geheel volgens plan.

Verstappen op vrijdag in België: "De auto voelde niet verkeerd"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Na de tweede training vertelt Verstappen dat het zelfs in de eerste training beter had gekund. "De auto voelde niet verkeerd vandaag. In de eerste vrije training had het iets beter kunnen gaan, maar in de tweede training ging de auto goed en was ik blij met de balans", aldus de 21-jarige Nederlander tegenover Verstappen.nl.

Met de balans zit het dus wel goed, maar ook de snelheid is niet slecht te noemen. Helaas kon de vrijdag niet optimaal gebruikt worden door problemen met de remmen, maar ook met de motor. Gelukkig betreft het de zogenaamde vrijdag-motor, waarmee op de vrijdagen gereden wordt.

"Ik denk dat we competitief zijn in de tweede sector. Maar ik heb de hele dag niet mijn normale vermogen kunnen gebruiken, dus we hebben uit voorzorg met wat minder vermogen moeten rijden. Dat is niet ideaal, zeker hier niet, en daarom zitten we wat verder van de kop af"

Max licht toe hoe het zit met de power unit: "Het zou morgen beter moeten gaan, omdat we dan een andere motor gebruiken. Het is verder niets waar we ons druk over maken. We kunnen meerdere motoren gebruiken en sommige daarvan zijn wat ouder en hebben meer kilometers gemaakt, zoals de motor waar ik vandaag mee reed. Dat zou morgen dus opgelost moeten zijn."

Ondanks de positieve geluiden van Verstappen denkt hij toch dat Ferrari op Spa niet te verslaan zal zijn. "Ik denk niet dat we Ferrari hier kunnen verslaan, maar we kunnen wel dichterbij komen. We hebben nog wat werk te doen, maar over het algemeen was ik blij met het gedrag van de auto."

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET