Verstappen ontevreden en verwacht geen magie in Japan

Max Verstappen kwam als vierde over de eindstreep, maar de Nederlander kan er niet blij over zijn. Zonder de uitvalbeurt van Sebastian Vettel had hij waarschijnlijk vijfde geworden.

Verstappen ontevreden en verwacht geen magie in Japan
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Tegenover Ziggo Sport's Jack Plooij liet Max Verstappen al weten dat hij er niet echt mee kon zitten dat hij vierde was geworden. Er was voor Verstappen geen reden om feest te vieren. "Nee, daar word ik niet echt blij van", aldus Verstappen tegenover De Telegraaf.

Ook het feit dat hij een eenzame race reed, hielp Verstappen niet. "Het was een beetje saai. Er gebeurde vrij weinig. Ik moest gewoon de auto naar de finish brengen, want ik kon de mannen voor me ook niet meer bedreigen."

De volgende race wordt over twee weken verreden in Japan en daarvoor heeft onder andere Max Verstappen in Rusland een nieuwe krachtbron gekregen, een waarvoor hij vijf startplekken in Sochi moest opgeven. Maar ook in Japan verwacht de Red Bull-coureur geen wonderen of magie.

"We moeten geen valse hoop creëren. Ik verwacht niet dat dat een magisch weekeinde gaat worden. We komen gewoon tekort", aldus Verstappen, die iets van gelijke strekking eerder deze week liet horen. "We moeten aan de slag."

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister