VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Verstappen: "Om te kunnen winnen hebben we geluk nodig"

Verstappen: "Om te kunnen winnen hebben we geluk nodig"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen hoopt aanstaande zondag zijn zevende podium op rij te behalen. Maar de Nederlander erkent dat dat niet eenvoudig gaat worden. "Monza is niet een circuit dat ons goed ligt, dus het podium zal niet eenvoudig worden, maar ik hoop er zondag te staan", aldus de Red Bull-coureur.

Het gaat er op Monza, aangezien er ontzettend lange rechte stukken zijn, om de perfecte balans te vinden tussen topsnelheid en downforce, voor in de bochten. Als er meer van voldoende motorvermogen beschikbaar is, dan hebben de teams meer speelruimte voor de downforce. Dus bij gebrek aan vermogen, wordt het een grotere uitdaging om de precies juiste balans te vinden.

"Die rechte stukken zijn hier ontzettend lang, wat natuurlijk niet geweldig voor ons is. Hopelijk vinden we een goede balans voor de bochten, om dat te compenseren, maar het blijft gewoon niet het meest eenvoudige circuit voor ons", zei Verstappen donderdag tijdens de gesprekken met de internationale pers.

"Monza is niet een circuit dat ons goed ligt, dus het podium zal niet eenvoudig worden, maar ik hoop er zondag te staan. Eigenlijk had ik er al eens moeten staan", vervolgt de nummer twee in het kampioenschap. "In 2018 kwam ik als derde over de finish, maar stond ik niet op het podium." - Dat was destijds het gevolg van een tijdstraf van vijf seconden, nadat de wedstrijdleiding vond dat hij Valtteri Bottas te weinig ruimte gaf vlak voor de eerste bocht. "Maar ik hoop er nu wel echt te staan. We gaan het zeker proberen."

Verstappen is absoluut niet van plan om de handdoek in de ring te gooien, maar hij blijf - en zo kennen we hem ook - realistisch en nuchter. "We geven niet op, maar ik ben realistisch en op dit moment komen we nog snelheid te kort. We hebben geluk nodig om te kunnen winnen."

"We lijken misschien nog aan het titelgevecht mee te doen, maar zoals het nu gaat, verlies ik elk weekend zo'n zeven punten in het kampioenschap. Dat verschil zal op een gegeven moment enorm zijn. Dat maakt me niet depressief of zo, maar het is goed om realistisch te blijven. We kunnen op dit moment gewoon niet echt het gevecht met Mercedes aan", aldus Verstappen glashelder en nuchter.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.