Verstappen niet blij met F1-docu: "Dat vind ik allemaal niks"

Max Verstappen is alles behalve blij met de Formule 1-documentaire Drive to Survive. Volgens Verstappen zijn veel dingen niet echt en wordt er veel geknipt en geplakt om bepaalde items spannend te maken. "Dat vind ik niet kunnen."

Verstappen niet blij met F1-docu: "Dat vind ik allemaal niks"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

In de derde aflevering van het door G-Star gesponsorde interview dat Edwin Evers had met Max Verstappen, staat het onderwerp televisie en films centraal. De voormalig radio-dj vraagt Verstappen wat hij graag kijkt op televisie. Zo laat de Red Bull-coureur doorschemeren dat hij veel op Netflix zit tijdens de wintermaanden.

Als Edwin Evers begint over sportdocumentaires op Netflix komt al snel Drive to Survive ter sprake. "Dat vind ik helemaal niks", zegt Verstappen direct. "Het is allemaal best wel veel gefaket. Ik weet natuurlijk van alle gesprekken die ik met mijn engineers heb gevoerd. Bepaalde dingen die ik heb gezegd in Australië of in Oostenrijk hebben ze bijvoorbeeld voor een andere Grand Prix gebruikt om het maar wat spannender te maken. Dat vind ik niet kunnen, dat is gewoon sensatie zoeken."

Het artikel gaat verder onder de advertentie

Eerder dit jaar liet Verstappen ook al weten niet blij te zijn met de documentaire. "Ik denk niet dat de serie een goed beeld geeft over hoe ik echt ben." Volgens de 23-jarige Limburger werd hij als een arrogante coureur neergezet, terwijl hij dat naar eigen zeggen niet is.

Ondanks de coronacrisis wordt er ook dit seizoen door de crew van Netflix gefilmd in de paddock. Het derde seizoen zal zeer waarschijnlijk kort voor het nieuwe F1-seizoen te zien zijn.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 nieuws 2020Formule 1 2020Max VerstappenRed Bull F1
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.