Verstappen na uitvalbeurt: "Niet zoals ik het seizoen wilde beginnen"

Verstappen na uitvalbeurt: "Niet zoals ik het seizoen wilde beginnen"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen viel tijdens de Oostenrijkse Grand Prix uit met technische problemen. In ronde 12 viel het vermogen terug en mogelijk kwam dat door elektronische problemen. "Het vermogen viel in eens weg", aldus Verstappen.

Max Verstappen was niet helemaal zeker van een overwinning op de Red Bull Ring. "Ik weet niet of ik had kunnen winnen. Bottas was erg snel, maar het had wel op zijn minst een eenvoudig podium kunnen worden, maar het mocht niet zo zijn", aldus Verstappen tegen Sky Sports.

Wat ging er nou precies mis? "Het vermogen viel in eens weg, hij ging continu in anti-stall-modus en dat kreeg ik niet meer voor elkaar", voegt Verstappen toe. "Dit is niet zoals ik het seizoen had willen beginnen. Wat er precies mis was weet ik nog niet, ik ben nog niet terug geweest."

Max Verstappen was niet de enige uit het Red Bull-team die pech had. Want na de zoveelste safety car kon Alex Albon een inhaalactie uitvoeren op Lewis Hamilton voor de tweede plek. Albon was de Brit voorbij, maar kreeg alsnog een tik van de Mercedes. Albon spinde en reed direct achteraan.

Het incident wat in bocht vier plaatsvond, is under investigation. Lewis Hamilton kreeg een tijdstraf van 5 seconden. Albon reed intussen achteraan, en even later viel ook hij uit. Een dramatisch weekend voor Red Bull Racing.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.