Verstappen na uitvalbeurt in GP Sakhir: "Gewoon totaal onnodig"

Max Verstappen viel in de eerste ronde van de GP van Sakhir uit. In de ogen van de Nederlander is Charles Leclerc de aanstichter van de onnodige crash, met als gevolg een uitvalbeurt voor de Nederlander en de Monegaske Ferrari-coureur.

Verstappen na uitvalbeurt in GP Sakhir: "Gewoon totaal onnodig"
© Screenshot F1.com | Max Verstappen en Charles Leclerc praten kort na de crash in bocht 4 tijdens de race op de buitenbaan in Bahrein. | GP van Sakhir 2020

Verstappen legt zijn visie over het incident uit. "De start was eigenlijk best wel oké. Alleen daarna waren de auto's om mij heen super agressief en ik probeerde uit de problemen te blijven", begint Verstappen zijn betoog tegenover Jack Plooij van Ziggo Sport. "Valtteri had even een momentje in bocht 2 en toen kwamen we een beetje naast elkaar. En ik zag dat het gat wat kleiner werd en ik wilde een herhaling van Singapore 2017 [toen Verstappen door de twee Ferrari's werd gesandwicht]", gaat Verstappen verder. "Dus dan rem je gewoon vroeger, gewoon om uit de problemen te blijven."

Het is nog de vraag wie de aanstichter van het hele incident is. Maar Max Verstappen ziet in Charles Leclerc, die net als de Nederlander achter bleef op de plek waar het gebeurde, de schuldige. "Ineens komt Charles aan de binnenkant heel laat aanzetten. En hij nam gewoon onnodig risico. Je gaat daar niet even twee plekken winnen. Kijk dat hij bij mij misschien een plek won, prima. Dat kan gebeuren. Maar om dan ook nog te proberen Checo uit te remmen vind ik wel héél optimistisch", aldus Verstappen.

Lees hieronder verder

De uitleg van Leclerc, waarin hij uitlegt dat hij schrok van Pérez en zich daarom verremde, veegt Verstappen van tafel. "Nee, ik denk dat hij zich gewoon verremde, te laat of te enthousiast. Het was gewoon totaal onnodig. Er zijn nu twee auto's in de muur terechtgekomen en hij rijdt achteraan", zei Verstappen, die op dat moment nog niet wist dat Pérez op zijn mediums, door alle pitstops van de coureurs die op de softs waren gestart, op de vijfde plek.

Wederom nul punten voor de Nederlander. Volgende week de laatste GP van het seizoen 2020. Dan wordt er gereden op het F1-circuit van Abu Dhabi.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Charles LeclercF1 GP SakhirF1 GP Sakhir 2020F1 nieuws 2020Ferrari F1Formule 1 2020Max VerstappenRed Bull F1
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.