VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Verstappen na motorproblemen: "blij dat deze race voorbij is"

Verstappen na motorproblemen: "blij dat deze race voorbij is"
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Max Verstappen na de uitvalbeurt in de Italiaanse Grand Prix 2020

Max Verstappen viel vandaag uit met motorproblemen. In ronde 30 reed de Nederlander zijn Red Bull-Honda RB16 de pitstraat in, om vervolgens uit te stappen. Er waren problemen met zijn Honda-motor. Verstappen is "blij dat deze wedstrijd voorbij is", aldus Verstappen tegenover Ziggo Sport's Jack Plooij.

Sinds afgelopen vrijdag zag het raceweekend in Italië er voor Max Verstappen al niet gunstig uit. Na zijn slippartij op vrijdag, kwalificeerde de Nederlandse Red Bull-coureur zich als vijfde. Na de start van de race liep Verstappen in de rangorde al meteen averij op. Hij verloor drie tot vier posities en lag op een gegeven moment elfde in de race.

Na een safety car en kort daarna een tweede safety car, gevolgd door een rode vlag, begon de race om 16:20 uur opnieuw vanaf de startgrid. Aangezien Lewis Hamilton een stop-and-go penalty met tien seconden als straf had gekregen, omdat hij te vroeg de pitstraat opzocht [tijdens de eerste safety car], leek er van alles mogelijk. Maar schijn bedriegt.

Verstappen sprak na de race met Ziggo Sport's pitreporter Jack Plooij. Daar verklaarde Verstappen dat hij al problemen had met de motor, voordat hij uiteindelijk uitviel. "De start was gewoon k*t , ik had meteen wheelspin. Daarna moest ik van het gas af, omdat ik schade wilde voorkomen. En daarna zat ik gewoon een DRS-trein en dan kom je er niet voorbij", zei Verstappen. "Het was belachelijk, een aanfluiting", gaat de Nederlander door in relatie tot wat hem dit weekend is overkomen.

In het begin van de race zat Verstappen achter Valtteri Bottas, die net als de Nederlander posities had verloren. Het leek erop dat hij de afstand bewust hield met de Finse Mercedes-coureur, maar dat bleek achteraf niet zo te zijn. "Ik had een probleem me de motor. Ja, vanaf de start meteen", zei de Nederlander, die ook aangeeft daarop uitgevallen te zijn. "Ik weet niet precies wat er aan de hand was, maar het was volgens mij de motor."

Voor volgend weekend staat de Grand Prix van Toscane op het programma. Maar daar kijkt Verstappen weer met frisse moed tegenaan. "Ach, dat is een heel ander circuit", aldus Verstappen.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.