Max Verstappen na incident: "Erg lomp van Leclerc"

Max Verstappen viel in ronde 16 uit tijdens de Grand Prix van Japan. Nadat Verstappen een zeer goede start meemaakte, wist hij voorbij te komen aan Charles Leclerc. Die zette zijn Ferrari in de zijkant van de Red Bull.

Max Verstappen na incident: "Erg lomp van Leclerc"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Verstappen spinde en moest achter aansluiten. Na vijftien ronden te hebben geworsteld met een RB15 die compleet uit balans was, als gevolg van de schade die hij had opgelopen, zette Verstappen zijn bolide in de pitbox.

Na afloop verklaarde Max Verstappen dat hij een prima start had. "Ja, een hele goeie start. Ik denk de beste van het seizoen", steekt Verstappen van wal tegenover Jack Plooij. "Dat ging allemaal goed, alleen in bocht twee werd ik vol in de zijkant gereden door Leclerc. Heel erg lomp."

Plooij merkt op dat Leclerc hem allang moet hebben gezien. "Ja, ik zat al voor hem eigenlijk en je weet dat je daar - met veel auto's - onderstuur krijgt. Dus je gaat daar niet vol op de limiet naar binnen toe."

De schade aan de RB15 was aanzienlijk, zo vertelt Verstappen. "Hij rijdt zo in de zijkant van mijn auto, het bargeboard hing er bijna helemaal naast, de zijkant was opengereten."

In eerste instantie werd er 'no further investigation' gemeld door de wedstrijdleiding. Maar tien minuten later kwam de melding dat er toch een onderzoek werd ingesteld. Maar dat zou na de race pas gebeuren.

"Ik niet eens waarom het na de race wordt uitgezocht. Er moet toch meteen een straf zijn? Wat moet er nog meer gebeuren, wat moet hij [Leclerc] doen om straf te krijgen?" Vraag de Nederlander zich af.

Ook het feit dat Sebastian Vettel, voor zijn valse start, niet gestraf wordt is onbegrijpelijk voor Verstappen. "Geen straf? Omdat hij geen voordeel haalt uit dat hij even beweegt en weer stopt. De regels zijn simpel 'je mag gewoon niet bewegen'. Ik vind het belachelijk dat dit soort dingen gebeuren, zonder dat er straf wordt uitgedeeld."

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.