Verstappen na de kwalificatie voor de GP van Sakhir: "Dat was niet slecht"

Max Verstappen maakt een goede kwalificatie mee voor de F1 GP van Sakhir. De Nederlander eindigde op de derde startpositie met een tijd die slechts 0,056 seconden verwijderd was van de poletijd van Valtteri Bottas. "Om uiteindelijk binnen een tiende te eindigen was niet slecht", zei Verstappen achteraf.

Verstappen na de kwalificatie voor de GP van Sakhir: "Dat was niet slecht"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Geen eerste startpositie voor Verstappen, maar toch is hij tevreden over zijn gereden kwalificatie. "We hadden een goede kwalificatie. Ik ben tevreden met de derde plek en het is een goed resultaat voor ons op een baan als deze", aldus de Nederlandse Formule 1-coureur. "Het is een korte ronde met maar weinig bochten, waardoor het iets dichter bij elkaar zat dan normaal. Na de eerste run zat ik twee tienden achter Bottas, dus ik wist dat het moeilijk zou worden. Om uiteindelijk binnen één tiende te eindigen, was niet slecht."

Terwijl de Mercedes-coureur Valtteri Bottas en George Russell de ruimte hadden om in Q2 hun snelste tijd te rijden, deed Verstappen dat op de soft banden. Dat betekent dat Mercedes op de mediums start en de Nederlandse Red Bull-coureur op de softs staat bij de start van de GP van Sakhir. "We starten morgen op een andere band ten opzichte van de Mercedessen, dus het zal interessant worden hoe dat voor ons uit gaat pakken", aldus Verstappen.

Het artikel gaat verder onder de advertentie

Hij weet nog niet waar hij het Mercedes-duo zou kunnen inhalen, gezien het voordeel dat hij heeft op de zachtere compound. "Waar dat mogelijk is. Ik had vorige week in ieder geval een betere start op de derde plek dan op de tweede plek. We komen er morgen achter en ik kijk ernaar uit. Op deze baan liggen alle rondetijden dicht bij elkaar, dus het zal van de start afhangen en daarna hebben we veel rondjes waardoor we ook veel verkeer tegen gaan komen, dus het zal niet makkelijk worden. We hebben in ieder geval niets te verliezen, dus we kunnen maar beter plezier maken en zien wat we morgen kunnen doen."

De race voor de F1 GP van Sakhir begint zondagavond 18:10 uur Nederlandse tijd.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP SakhirF1 GP Sakhir 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020Max VerstappenRed Bull F1
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.