Verstappen na behalen derde startplek: "best een prima kwalificatie"

Max Verstappen is behoorlijk tevreden met zijn kwalificatie. Ondanks dat hij iets minder dan een halve seconde te kort schoot op de poletijd van Lewis Hamilton spreekt de Red Bull-coureur van "best een prima kwalificatie."

Verstappen na behalen derde startplek: "best een prima kwalificatie"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

De derde plek is wat Max Verstappen overhield aan de kwalificatie in Bahrein. Hij start zondagmiddag vanaf de tweede startrij, die hij deelt met zijn teamgenoot Alex Albon. "Mijn ronde was best goed", zei Verstappen na de kwalificatie op.

"In de langzamere bochten had ik aan de achterkant wat minder grip dan ik zou willen, maar over het algemeen was het best een prima kwalificatie. Ik ben benieuwd naar de race morgen, want het gaat zwaar zijn voor de banden."

Lees hieronder verder

Ook al wijst alles er op dat Mercedes na de start aan de horizon zal verdwijnen, toch hoopt Verstappen op een leuke race. Op de vraag of hij Mercedes in de race kan verslaan antwoordt Verstappen: "Dat is altijd lastig te zeggen. Ik weet bijna zeker dat ze vandaag het tempo hebben opgevoerd, dus het wordt lastig om ze te verslaan."

"We hebben echter verschillende soorten banden beschikbaar, dus laten we kijken of dat in ons voordeel uitpakt. Ik probeer zo dicht mogelijk bij ze te blijven en hoop dat het een spannende race wordt, dat is het belangrijkste."

De race voor de Grand Prix van Bahrein begint zondagmiddag om 15:10 uur Nederlandse tijd.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP BahreinF1 GP Bahrein 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020Max VerstappenRed Bull F1
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.