De derde plek is wat Max Verstappen overhield aan de kwalificatie in Bahrein. Hij start zondagmiddag vanaf de tweede startrij, die hij deelt met zijn teamgenoot Alex Albon. "Mijn ronde was best goed", zei Verstappen na de kwalificatie op.
"In de langzamere bochten had ik aan de achterkant wat minder grip dan ik zou willen, maar over het algemeen was het best een prima kwalificatie. Ik ben benieuwd naar de race morgen, want het gaat zwaar zijn voor de banden."
Ook al wijst alles er op dat Mercedes na de start aan de horizon zal verdwijnen, toch hoopt Verstappen op een leuke race. Op de vraag of hij Mercedes in de race kan verslaan antwoordt Verstappen: "Dat is altijd lastig te zeggen. Ik weet bijna zeker dat ze vandaag het tempo hebben opgevoerd, dus het wordt lastig om ze te verslaan."
"We hebben echter verschillende soorten banden beschikbaar, dus laten we kijken of dat in ons voordeel uitpakt. Ik probeer zo dicht mogelijk bij ze te blijven en hoop dat het een spannende race wordt, dat is het belangrijkste."
De race voor de Grand Prix van Bahrein begint zondagmiddag om 15:10 uur Nederlandse tijd.