VT31 okt - 10:00
QUALI31 okt - 14:00
RACE 1 nov - 13:10

Verstappen realistisch na Mugello: "We moeten het achter ons laten"

Verstappen realistisch na Mugello: "We moeten het achter ons laten"
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Max Verstappen tijdens het GP-weekend op Mugello Circuit 2020.

Max Verstappen gaat aanstaand weekend weer vol aan de bak. Na de twee dramatische weekenden in Italië - Monza en Mugello - staan alle systemen van de Nederlander weer op vooruitkijken. "We moeten het achter ons laten", aldus Verstappen over de twee F1-races op Italiaans grondgebied, waarin hij de eindstreep niet zag.

F1 maakt een sprongetje van Mugello naar Sochi, alwaar het circuit Sochi Autodrom wacht om de coureurs welkom te heten. De Grand Prix Formule 1 van Rusland wordt gehouden met publiek en dat zal de sfeer absoluut ten goede komen. Ook al zullen de meesten voor Daniil Kvyat juichen, de Nederlandse Red Bull-coureur heeft er weer zin in.

"Ik denk dat het goed was voor iedereen in het team om een ​​weekend vrij te hebben, maar ik kijk er naar uit om weer te gaan racen, vooral nadat ik niet echt een ronde heb gereden in de race op Mugello", zegt Verstappen. "Het is natuurlijk niet leuk om op die manier een raceweekend af te sluiten, zeker niet als ik denk dat we een goede kans hadden op meer dan alleen een podium, maar dat moeten we achter ons laten."

"We hebben de problemen natuurlijk als een team besproken en iedereen werkt in dezelfde richting en probeert te vechten voor elke kans die we krijgen voorgeschoteld. Ik denk dat we in Mugello een aantal positieve stappen hebben gezet met de auto, en het was natuurlijk goed om Alex voor het eerst op het podium te zien staan. We blijven vechten voor overwinningen en podiumplaatsen."

Nooit eerder won een ander team van Mercedes de Russische Grand Prix op Sochi Autodrom. De kansen op een zege lijken erg klein, maar uitgesloten is het nooit. Zeker niet nu Pirelli voor de zachtste mogelijke compound heeft gekozen. Tel daarbij op dat het zondag behoorlijk warm wordt, en we hebben factoren die een rol kunnen spelen in de uitkomst van de race in Sochi.

Max Verstappen weet dat de Red Bull-Honda RB16 niet echt een match heeft met Sochi Autodrom. Vooral de lange rechte stukken gaan de Oostenrijkse renstal parten spelen. "Het zal niet gemakkelijk worden in Sochi en het is geen favoriet voor ons geweest met veel lange rechte stukken en de concurrentie achter ons zal dichtbij komen", aldus Verstappen realistisch.

"De baan is vrij uniek omdat de meeste bochten 90 graden zijn, wat normaal niet zo is. We moeten er dus voor zorgen dat we de set-up precies goed krijgen, vooral voor bepaalde langzame bochten om het uitkomen voor de rechte stukken te maximaliseren. Het is ook niet de gemakkelijkste plek om in te halen, maar laten we hopen dat ik dit weekend niet al te veel hoef in te halen en dat we een goed resultaat kunnen behalen."

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Lewis Hamilton heeft voor 2021 nog geen nieuw contract. Wat gaat hij doen?
Volgende F1 Grand Prix
Portugal
vrijdag 23 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 24 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 25 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Portugal
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.