VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Verstappen: "Mercedes tot het eind onder druk blijven zetten"

Verstappen: "Mercedes tot het eind onder druk blijven zetten"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen kijkt reikhalzend uit naar het GP-weekend in Turkije. De Nederlander is kansloos voor de wereldtitel in 2020, maar laat de Mercedessen als een pitbull niet los en zal er alles aan doen om te blijven aanhaken. "Ik kijk er naar uit om weer een nieuw circuit te bezoeken", aldus Verstappen.

De Grand Prix van Turkije staat voor de deur en volgens ex-F1-baas Bernie Ecclestone is het circuit Istanbul Park het beste F1-circuit ooit. De omloop in Istanboel heeft alles om er een spectaculair weekend van te maken. Woensdag vloog Max Verstappen naar Turkije en stiekem bedenkt hij hoeveel kebab hij zal eten. "Ik ben benieuwd om het lokale eten te proberen, ik heb gehoord dat de kebabs vrij goed zijn!"

Maar het eten is een bijzaak, want het gaat er ook in Turkije om het best mogelijke resultaat te behalen en om punten te scoren. "Die nieuwe banen maakt het seizoen zeker spannender", zei Verstappen. "Ik ben hier nog nooit eerder geweest en ik weet niet zeker hoeveel van de andere coureurs er al hebben geracet. Maar ik denk dat zelfs als ze er al eerder zijn geweest, het ze geen enorm voordeel zal opleveren omdat het lang geleden was."

"Het is zeker een snel circuit", gaat de Nederlander verder. "Ik heb het op de simulator gereden en het hele circuit is erg leuk. Ik denk dat je er goed kunt inhalen, er zijn veel rechte stukken en de bochten zijn vrij breed, dus je kunt er aardig wat verschillende lijnen rijden wat altijd interessant is. Maar hopelijk hoef ik niet te veel in te halen!"

Aan de teleurstellende uitvalbeurt op Imola wil Verstappen niet al te veel meer denken. "Het is wat het is", vervolgt Verstappen. "Er was niets wat we hadden kunnen doen om de uitkomst van de race van onze kant te veranderen. Ik probeer gewoon zo dicht mogelijk bij Mercedes te blijven en ze tot aan de laatste race zoveel mogelijk onder druk te zetten."

"De pitcrew is het hele jaar door geweldig geweest en de pitstops zijn zo goed verlopen dat het ons kan helpen om een voorsprong te nemen in de race. Ik denk dat we tot nu toe bij elke race de snelste pitstop hebben gehad, wat behoorlijk indrukwekkend is."

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.