Verstappen lovend: "Charles meer dan gemiddelde coureur"

Het lijkt er af en toe dat Max Verstappen en Charles Leclerc elkaar niet kunnen uitstaan. Maar dat valt best wel mee. De Nederlandse Red Bull-coureur spreekt vol lof over zijn concurrent, die dit GP-seizoen bij Ferrari debuteert.

Verstappen lovend: "Charles meer dan gemiddelde coureur"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen staat erom bekend dat hij voor de volle honderd procent de strijd aangaat tijdens de Grands Prix, geen moment of gaatje laat hij onbenut. Dit kwam weer tot uiting tijdens de Grand Prix van Oostenrijk. Na een inhaalrace bereikte Verstappen de leider in de race, Charles Lecerlc en dat werd een hevige strijd, die Verstappen won.

De toeschouwers in Oostenrijk werden getrakteerd op een prachtige race, waarbij Max Verstappen - voor de tweede keer op rij - de overwinning opeiste op Red Bull Ring. De twee kemphanen leken elkaar wel op te kunnen vreten, maar Max Verstappen spreekt vol lof over zijn rivaal.

Tegenover Nextgen-Auto steekt Verstappen de loftrompet af over zijn rivaal uit Monaco. "Hij verdedigde [in Oostenrijk] alsof hij gefrustreerd was, en dat leek helemaal toen hij die strijd verloor", aldus Verstappen.

"Maar het is mijn rijstijl en die past helemaal bij me. Zijn reactie was normaal. Het was ook frustrerend voor mij, want ik wilde niet te veel risico nemen", geeft Verstappen toen, die ook erkent dat Leclerc meer dan gemiddelde coureur is.

"Charles is meer dan een gemiddeld coureur. Hij heeft een echt talent, hij is erg goed, dus natuurlijk zal hij dat soort reacties hebben. Hij is dus een echte winnaar, hij zal er altijd voor de volle honderd procent voor gaan", aldus Max Verstappen.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.