VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Verstappen legt wereldtitel naast zich neer: "Dat kunnen we vergeten"

Verstappen legt wereldtitel naast zich neer: "Dat kunnen we vergeten"
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Max Verstappen tijdens de persconferentie op Mugello - donderdag 10 september 2020

Max Verstappen is zijn uitvalbeurt op Monza weer grotendeels vergeten, of laten we zeggen dat hij het naast zich neer heeft gelegd. Er staat namelijk een nieuwe uitdaging te wachten en de uitdaging heet de Grand Prix van Toscane 2020. Verstappen heeft er zin en kreeg een paar weken geleden de kans om op het circuit, wat eigendom is van Ferrari, te rijden.

Buitengewoon teleurstellend. Dat was de uitvalbeurt van en voor Max Verstappen. Nadat het hele weekend al niet lekker verliep, was de uitvalbeurt de druppel die de emmer deed overlopen. "De motor raakte oververhit en dat gooide de race zeker in de war, dus we moesten opgeven en de auto stilzetten", licht Verstappen toe.

Zijn eerste wereldkampioenschap in de Formule 1, heeft de Nederlander nu helemaal uit zijn hoofd gezet. "Dat kunnen we vergeten. Maar ik had al nooit een echte kans op de titel: ik heb dit jaar tot nog toe maar één race gewonnen en in de andere races niet meegestreden voor de winst. Het kampioenschap kunnen we vergeten, daar moet ik realistisch in zijn."

Gevraagd over het prachtige resultaat van zijn voormalig teamgenoot, die de race op Monza won, antwoordt Verstappen: "Pierre heeft het erg goed gedaan. Hij heeft niet opgegeven, is teruggekomen en doet het erg goed bij AlphaTauri. Dat er wat geluk bij kwam kijken om de race te winnen, maakt niet uit. Een overwinning is een overwinning. Het hele team was dolblij en ze verdienen het, want het is een geweldige groep mensen. Het was mooi om te zien."

Nieuwe ronde nieuwe kansen

Terwijl het kampioenschap tussen zijn vingers is weggeglipt, kijkt de Nederlander vol optimisme naar het GP-weekend in Mugello. Circuit Mugello is een baan waar nog nooit een Formule 1-race is gehouden. "Het kan hier alleen maar beter gaan dan op Monza, dus ik kijk ernaar uit. Normaal gesproken zouden we weer op een fatsoenlijke positie moeten belanden, zeg maar achter Mercedes. Maar goed, dit is inderdaad voor iedereen een nieuwe baan, dus we moeten eerst kijken hoe het qua afstelling uitpakt. Al met al heb ik er wel vertrouwen in dat we hier een positief weekend kunnen hebben. Het is een nieuwe uitdaging, die hopelijk goed voor ons uitpakt."

"Een paar weken geleden heb ik hier zelf een dag gereden, met een GT-auto", gaat Verstappen verder. "Dat was heel nuttig, ook omdat ik hier nog niet eerder heb geracet. Je kunt de baan ook wel in de simulator rijden hoor, maar dat heb ik niet gedaan. Dit werkt beter. De auto waarin ik reed was natuurlijk wel wat langzamer dan een Formule 1-auto, maar was het nog steeds de beste manier om dit circuit te leren kennen. Het is een snel rondje, dat weet ik al, dus het wordt leuk."

De eerste vrije training op Mugello begint vrijdagochtend om 11:00 uur Nederlandse tijd. De tweede training begint om 15:00 uur.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Vind jij dat F2-coureur Mick Schumacher klaar is voor de Formule 1?
Volgende F1 Grand Prix
Eifel (Duitsland)
vrijdag 09 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 10 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 11 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Eifel (Duitsland)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.