VT110 jul - 11:00
VT210 jul - 15:00
VT311 jul - 12:00
QUALI11 jul - 15:00
RACE12 jul - 15:10

Verstappen klaar voor de start: "Het is het beste om op je zelf te focussen"

Verstappen klaar voor de start: "Het is het beste om op je zelf te focussen"
© Pirelli

Max Verstappen reed vrijdagmiddag in de slotfase van de laatste testdag in Barcelona de tweede tijd van de dag. Hij moest iets minder dan een honderdste toegeven op Mercedes-coureur Valtteri Bottas. Na zes testdagen wordt de balans opgemaakt en is Verstappen tevreden over hoe zijn team ervoor staat.

"We hebben tijdens de zes testdagen eigenlijk alles kunnen doen wat we wilden doen. Daarom voel ik dat we klaar zijn voor de Grand Prix van Australië", aldus Verstappen, die pas op de laatste dag de RB16 op zijn start mocht trappen. "Daar was ik wel blij mee. Iedereen [de andere coureurs] had dat al gedaan en toen kon ik [in de slotfase] ook nog even een paar snelle ronden rijden."

Verstappen reed de tweede tijd van de dag en moest 0,077 seconden prijsgeven op Valteri Bottas. Bottas reed zijn snelste tijd op de zachtste banden van Pirelli, terwijl de Nederlander zijn snelle ronde op de medium banden reed. Helemaal geen verkeerd uitgangspunt, zeker als je de condities van de baan, die steeds slechter werd door de lagere temperaturen, in ogenschouw neemt.

Op de vraag of de RB16 een grote verbetering is in vergelijking met zijn voorganger, antwoordt de Nederlander: "Ik kijk eigenlijk niet meer naar 2019, maar meer naar de auto die we nu hebben. Ondanks dat we op de mediums die tijd reden, kunnen we nog verbeteren en de balans van de auto is erg goed", aldus de Red Bull-coureur.

Of Mercedes dit jaar voor de wielen wordt gereden door Red Bull Racing? Verstappen weet het nog niet. "We hebben niet te veel op de andere gelet, maar Mercedes is snel. Ze zijn altijd snel, maar we weten ook niet wat voor programma zij hebben afgewerkt [tijdens de testdagen]", aldus Verstappen.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk (2)
vrijdag 10 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 11 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 12 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.