VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Verstappen kijkt met frisse moed naar "geweldig" Mugello

Verstappen kijkt met frisse moed naar "geweldig" Mugello
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen wil het Grand Prix weekend in Monza zo snel mogelijk vergeten. De Red Bull-coureur viel met technische problemen uit, nadat het hele weekend al waardeloos verliep. Hij kijkt dan ook frisse moed uit naar het Toscaanse raceweekend, op het 'onbekende' Circuit van Mugello.

Net als veel andere coureurs heeft ook Max Verstappen nog nooit geracet op Mugello. "Maar ik heb kortgeleden over het circuit gereden en het is echt een geweldige baan", zegt hij. "Het is een vrij uniek circuit en niet vergelijkbaar met een ander circuit op de kalender en het zal er heel snel zijn gaan in een Formule 1-auto. Inhalen zal niet makkelijk zijn, maar het wordt in ieder geval leuk om er te rijden. Ik kijk er naar uit."

Bandenleverancier Pirelli liet eerder deze week al weten dat Mugello erg zwaar zal zijn voor de banden. En dat weet Verstappen ook. "Mugello zal zeker zwaar zijn voor de banden, vooral vanwege alle snelle bochten en hoge baantemperaturen", gaat de Nederlander verder. "Het is ook een nieuwe uitdaging om te zien hoe je gaat presteren, zonder enige voorbereiding of kennis van het circuit in een F1-auto."

"Het is ook een goede test voor het team, maar ook voor de coureurs. De engineers hebben al veel simulatiewerk gedaan, we hebben ons op de best mogelijke manier voorbereid, maar er zal nog veel finetuning te doen zijn op de baan, wat normaal is, maar het maakt vrijdag belangrijker."

Op de vraag wat het mooiste deel van de baan in Mugello is, antwoordt Verstappen: "Alle snelle bochten, vooral bocht 1 en 2, die bochten zijn vlak en snel. [op de rest van het circuit is redelijk veel hoogteverschil, red.]  Ik heb daar natuurlijk niet echt veel ervaring, dus ik moet het gewoon meemaken, maar ik hou van nieuwe uitdagingen en het is goed om dingen een beetje door elkaar te halen voor iedereen. Het wordt supersnel en hopelijk zal ons weekend op een betere manier eindigen dan afgelopen weekend.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.