Verstappen kan niet wachten: "Hoop snel weer in de auto te zitten"

Verstappen kan niet wachten: "Hoop snel weer in de auto te zitten"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Er lijkt geen eind aan te komen. De lockdown duurt nu al meer dan twee maanden en de eerste race moet over iets minder dan twee maanden van start gaan. Red Bull-coureur Max Verstappen kan niet wachten om aan het F1-seizoen te beginnen.

Ook al vermaakt Max Verstappen zich uitstekend in zijn simulator, hij kijkt er meer dan ooit naar uit om aan het seizoen te beginnen. Afgelopen zonddag sprak de Nederlander, samen met dr. Helmut Marko, via een livestream in het programma Sport Am Sonntag van de Oostenrijkse televisie-zender ORF over de huidige stand van zaken.

Vrijdag 13 maart werd de seizoensopener in Australië abrupt uitgesteld en later ook afgelast. Het ging allemaal erg snel, ook voor Verstappen. Sinds die tijd zit hij thuis in Monaco. "Ik ben teruggekomen uit Australië en ben al die tijd hier thuis geweest. Ik heb veel op de simulator gereden en veel getraind. Hier in Monaco was natuurlijk ook een lockdown. Uiteindelijk hebben we niet veel anders gedaan. Gelukkig gaat het hier weer een beetje de goede kant uit. Je kunt bijna alles weer doen, maar alleen met mondkapjes", zei de achtvoudig grand prix-winaar.

Net als iedereen verheugt de Red Bull-coureur zich erg op de start van het nieuwe seizoen. Als alles volgens plan verloopt, gaat de eerste race van 2020 op zondag 5 juli in Oostenrijk van start om 's middags 15:10 uur. "Ik houd er van om races te rijden en hoop dat we weer snel in de auto zitten. Ik houd van het circuit, het is ons thuiscircuit en dat motiveert altijd. We hebben als team goed werk geleverd, wat strategie betreft, maar ook onze auto ging daar altijd goed. En als alles klopt, kun je daar ook de wedstrijd winnen."

Alleen dit jaar kan Verstappen nog de jongste wereldkampioen ooit worden. Maar feitelijk kan hem dat niet zo veel schelen. Alles wat telt, is winnen, altijd winnen. "Ik wil altijd winnen, elk jaar. Als het zou gebeuren, is dit natuurlijk bijzonder en erg mooi, maar mijn motivatie is om elke race te winnen", aldus Verstappen.

Hoe de stand van zaken is in de top van het veld is nog even afwachten. Er is alleen een referentie vanuit de wintertests in Barcelona. "De auto was tijdens de wintertests in Barcelona erg goed, alles functioneerde prima. Het is natuurlijk nog even afwachten, maar het team is erg gemotiveerd en ze willen voor het kampioenschap gaan, ik ook. Ik heb er veel vertrouwen in dat we samen met Honda een goed pakket hebben."

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.