Verstappen in Austin: "Een groot stuk van de vloer was weg"

Max Verstappen stond na de ceremonie op het podium en de persconferentie bij Jack Plooij van Ziggo Sport. Daar liet hij weten dat er een heel stuk van zijn vloer weg was, een van de redenen dat hij last had van overstuur.

Verstappen in Austin: "Een groot stuk van de vloer was weg"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen werd derde in zijn 100e Formule 1-race, nadat hij ook van de derde plek was vertrokken. Al met al is Verstappen tevreden, maar hij erkent dat de Red Bull-Honda nog wat te kort komt op de snelheid van Mercedes, in ieder geval in Austin.

"Het was goed, alleen komen we net nog wat snelheid te kort om Mercedes aan te vallen. Dat merkte ik al meteen in de eerste stint", steekt Verstappen van wal. "Gewoon net niet genoeg grip, maar toen ik binnen kwam, zag ik ook dat er een groot deel van mijn vloer weg was. Ik weet niet hoe het is afgebroken."

Wat Verstappen wel weet is dat hij zijn wing-endplate had beschadigd tegen de achterband van Valtteri Bottas. "Maar daar zat alleen een scheur in, het team zei eerst dat daardoor de onbalans werd veroorzaakt, maar na de race zag ik dat voor de achterband een heel groot stuk van de vloer weg was. Dat is een heel gevoelig onderdeel en dan snap ik wel waarom we zoveel overstuur hadden", aldus de Limburger.

"Jammer natuurlijk als je dat na de wedstrijd weet, maar gedurende race redelijk [de Mercedessen] bij kunnen houden. Alleen liepen ze steeds twee tot drie tienden bij me weg per ronde."

Het feit dat Ferrari er vandaag niet aan te pas kwam, daarvan was de reden bij Max Verstappen wel duidelijk. "Ja, maar dat is als je stopt met vals spelen, natuurlijk. Goed dat er naar is gekeken, maar nu moeten we het wel in de gaten blijven houden", aldus Verstappen.

De Red Bull-coureur besluit met dat hij Lewis Hamilton heeft gefeliciteerd met diens zesde wereldtitel. "Het is zeer indrukwekkend, hij presteert fenomenaal en heeft een geweldig team achter zich. Ik hoop dat we volgend jaar mee kunnen doen, dan wordt het allemaal wat moeilijker [voor Mercedes, red.]."

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Voorbeschouwing: Pakt Max Verstappen een Braziliaanse zege?
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
Uitslag VT1Eerste vrije training
Uitslag VT2Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.