Verstappen: "Het probleem is gevonden, er is in China veel mogelijk"

Max Verstappen kreeg de balans in Bahrein maar niet op orde. Het hele weekend had de Nederlander handen en voeten nodig om met de RB15 goed over het circuit in de woestijn te rijden. Het probleem is in China verholpen. Zo laat Verstappen weten.

Verstappen: "Het probleem is gevonden, er is in China veel mogelijk"
©Red Bull

Na afloop van de vorige race, de Grand Prix van Bahrein, waarin Max Verstappen vierde werd, liet hij optekenen dat hij niet tevreden was met zijn auto. "We hebben daar het hele weekend een fout gemaakt in de afstelling en dat heeft niet geholpen", laat de Red Bull-coureur daarover vanuit China weten.

"Zondagavond na de race in Bahrein kwamen we er al achter was het probleem was en tijdens mijn testdag daar was het alweer opgelost. Dat kan gebeuren, het is geen groot drama. Ik denk niet dat er iets fundamenteels verkeerd is", aldus Verstappen over het RB15-chassis op zijn eigen website, Verstappen.nl.

Verstappen vervolgt: "Er was gewoon iets fout gemonteerd. Iets wat je in de fabriek al monteert en waar je vervolgens het hele raceweekend niet meer aankomt. En zet je iets verkeerd, dan is het heel lastig een goede balans te vinden. Goed dat we het probleem gevonden hebben."

Verstappen, die derde staat in het kampioenschap, blijft vol goede moed: "We moeten zorgen dat we hier in China de juiste balans vinden en van daaruit denk ik dat er heel veel mogelijk is. Ik voel me in deze auto beter dan in die van vorig jaar. En er komen deze en de komende races wat updates aan voor de auto. We moeten zorgen dat we daar meer uit halen dan de rest."

Het Chinese circuit van Shanghai wordt gekenmerkt door een lang recht stuk van 1,2 kilometer. Verstappen: "Ferrari gaat enorm hard op het rechte stuk. Als je dan zoals wij nog niet helemaal tevreden bent, wordt het lastig. Zeker in de kwalificatie zal het lastig worden, maar in de race denk ik dat het gat kleiner is."

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.