VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Verstappen: "Het maakt mij niet uit wie er naast mij zit"

Verstappen: "Het maakt mij niet uit wie er naast mij zit"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Ondanks dat het algemeen bekend is dat het Max Verstappen niet uitmaakt wie zijn teamgenoot is, heeft het Oostenrijkse ORF de Nederlander er nogmaals naar gevraagd. "Het maakt mij niet uit wie er naast mij rijdt", zei Verstappen.

Max Verstappen heeft in de laatste twee Grands Prix de eindstreep niet gezien. Nog voordat de finishvlag in Italië en Toscane viel, had de Nederlander zich al gedoucht en zijn interviews afgewerkt. Het seizoen verloopt allerminst volgens plan, en dat is nog mild uitgedrukt. Ondanks dat staat Verstappen derde in het kampioen en is hij de enige uitdager van de Mercedes-coureurs.

Voor de Nederlandse Red Bull-coureur maakt het niets uit wie zijn teamgenoot is. Dat verduidelijkt hij opnieuw in gesprek met ORF. Carlos Sainz (Toro Rosso-periode), Daniel Ricciardo, Pierre Gasly en Alexander Albon, voor Verstappen maakt het niet uit wie zijn teamgenoot is.

"Ze [Helmut Marko en Christian Horner] hebben al meermaals aangegeven dat ze op dit moment niets willen veranderen. Ik vind het allemaal prima. Wie er ook naast mij zit, ik denk dat ik ze allemaal kan verslaan", aldus Verstappen, gevraagd of hij de voorkeur heeft voor een bepaalde teamgenoot.

Voorlopig zit Alexander Albon stevig in het zadel bij Red Bull Racing. De Thaise Brit presteert behoorlijk goed, gezien zijn resultaten tijdens de races. Albon komt traag uit de startblokken, maar eenmaal opgewarmd is hij tijdens de race erg snel en ploegt hij zich vaak een weg naar voren. En daarmee harkt hij toch de nodige WK-punten voor Red Bull Racing binnen.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Vind jij dat F2-coureur Mick Schumacher klaar is voor de Formule 1?
Volgende F1 Grand Prix
Eifel (Duitsland)
vrijdag 09 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 10 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 11 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Eifel (Duitsland)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.