Verstappen: "Helmut Marko is een heel aardige kerel en niet keihard"

Max Verstappen heeft een bijzondere relatie met Red Bull-sportadviseur Helmut Marko. De twee lijken elkaar zonder woorden goed te begrijpen. Tegenover De Telegraaf wordt Marko door Verstappen als een 'heel aardige kerel' omschreven.

Verstappen: "Helmut Marko is een heel aardige kerel en niet keihard"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Dr. Helmut Marko is de sportadviseur van Red Bull en bepaald voor het grootste deel welke coureurs er bij Red Bull Racing en Alpha Tauri (voorheen Toro Rosso) rijden. De 76-jarige Oostenrijker heeft geen geweldige reputatie, als het gaat om zijn bewind rond onder andere de Red Bull-junioren. De een na de andere jonge coureur wordt toegevoegd, maar ook net zo makkelijk weer uit de Red Bull-vijver gevist.

Mede daardoor laat Marko een strenge, soms zelfs keiharde, indruk achter. Ook helpt zijn gezichtsuitdrukking niet, want hij kan erg nors kijken. Volgens Max Verstappen valt het allemaal wel mee, met die reputatie. Volgens de sterrijder van Red Bull is Helmut Marko open en eerlijk.

"Hij ziet er misschien uit alsof hij altijd boos is, maar hij is echt een aardige kerel. Hij is heel open, duidelijk en eerlijk, maar niet zo keihard als het lijkt. Ik kan heel goed met hem overweg, nu nog beter dan eerst. Mijn overwinning in Brazilië vierde ik ook eerst met Helmut en daarna pas met het team. Ik wilde hem in de armen springen, maar dan zou hij gegarandeerd achterover vallen", aldus een grijzende Verstappen.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2020 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.