Verstappen heeft zin in Suzuka: "Gaaf om er te rijden"

Aanstaand weekend is het de beurt aan het Japanse Suzuka om de Formule 1 te huisvesten. Eigenaar van het circuit, autofabrikant Honda, wil er alles aan doen om er tijdens de thuisrace van het merk met de overwinning van door te gaan.

Verstappen heeft zin in Suzuka: "Gaaf om er te rijden"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen heeft na de zomerstop enkele bittere pillen moeten wegslikken. De resultaten in België, Italië, Singapore en Rusland waren niet wat er van verwacht werd. In Japan moet er weer een keerpunt zijn.

Of het zover gaat komen weten we nog niet, maar aan de motivatie van Max Verstappen zal het niet liggen. "Ik kijk er erg naar uit om weer naar Suzuka te gaan, want dat is een speciale plek voor mij. Ik heb er mijn Formule 1-debuut gemaakt tijdens een vrije training, toen ik net 17 jaar was en die herinnering zal ik nooit vergeten. Ik heb goede resultaten geboekt op Suzuka, met tweede en derde plekken op het podium, maar nog nooit een zege, dus natuurlijk zouden we één trede hoger willen staan", aldus Max Verstappen.

"Het is gaaf om er te rijden en dat is echt genieten, maar ik houd sowieso van Suzuka. Het circuit kent een rijke historie en is erg smal en snel, dus het is belangrijk om de hele baan te gebruiken. Je moet de juiste balans zien te vinden en het goed ritme voor de bochten drie, vier, vijf en zes, want als je één bocht verkeerd neemt, is je uitgangspositie voor de volgende verkeerd. Ferrari zal erg sterk zijn omdat ze veel vermogen hebben en zal dus snel zijn op de rechte stukken. Maar onze auto zal snel zijn in de bochten, dus hopelijk kunnen we daar wat tijd winnen", vervolgt de Nederlander.

"De Japanse fans zijn erg gepassioneerd over onze sport en het is altijd geweldig om er zoveel steun van te ontvangen op het circuit. Dit jaar zal de Japanse Grand Prix zelfs extra bijzonder zijn, omdat we met Honda een thuisrace rijden. We hebben dit jaar al enkele mooie resultaten met Honda behaald en het zal niet gemakkelijk worden op Suzuka, maar natuurlijk zullen we zo goed mogelijk presteren ten overstaan van de Japanse fans."

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race