Verstappen heeft "vertrouwen op mooi resultaat" in Oostenrijk

Verstappen heeft "vertrouwen op mooi resultaat" in Oostenrijk
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Vele Nederlandse Formule 1-fans maakten zich vrijdag zorgen over de prestaties van de Red Bull-bolides en met die van Max Verstappen. Het leek er helemaal niet op dat alles van een leien dakje ging. Maar volgens Verstappen zelf hoeft niemand zich zorgen te maken.

Max Verstappen sprak vlak na de tweede vrije training al van "een goede dag", nadat hem werd gevraagd hoe de vrijdagtrainingen voor de Nederlander waren verlopen. Ook tijdens een interview met Ziggo Sport's Formule 1 Café liet Verstappen weten dat het een goede dag was geweest, moeizaam, maar toch goed.

"Ik had er zin in. Ik ben altijd heel relaxed. Ik denk dat mijn vader het veel spannender vindt dan ik dat het racen weer begint. Pas als ik in de auto heb gezeten en een paar rondjes heb gereden, raak ik vol enthousiast", aldus Verstappen.

Verstappen kwam in de eerste training op de derde plaats, achter de Hamilton en Bottas terecht, op negen-tiende van de tijd van Hamilton. "Op een spin na, ging het allemaal prima", zei Verstappen, die ook uitlegt waarom de rondetijden niet alles vertellen.

Gebroken voorvleugel

"Bij het uitkomen van bocht zes kwam ik tijdens mijn push lap net op die gele kerb en toen brak de vleugel aan die kant af. Dus de laatste drie bochten van de baan had ik heel veel onderstuur. Dat maakte niet veel uit verder. De run daarvoor, op medium banden, daar was ik tevreden over."

Er is nog wat werk te doen door Red Bull Racing. "Als je kijkt naar onze snelheid op het rechte stuk staan we daar nog niet bovenin. Dus we moeten nog een paar dingen aan de auto aanpassen en dan heb ik er wel vertrouwen in dat we zaterdag voor een mooi resultaat kunnen gaan."

"Onze vrijdag is naar wens verlopen. Misschien dat sommige buitenstaanders zich zorgen maken over onze snelheid, maar ik niet. De rondetijden vertellen niet alles, want het was voor ons niet de meest soepele sessie. Dus ik kijk uit naar zaterdag."

Of Max Verstappen zijn kunstjes van 2018 en 2019 - toen hij er op spectaculaire wijze met de zege vandoor ging - kan herhalen, is nog afwachten. Verstappen waagt zich nooit aan voorspellingen en ook dit keer niet. "Het gaat zondag warm worden, zo'n 28 graden. Dat is maar zo'n vijf graden minder dan vorig jaar, dus dat is op zich niet verkeerd voor ons. We gaan het zien."

De derde vrije training begint om 12:00 uur en duurt 60 minuten. De kwalificatie volgt om 15:00 uur. Het gaat hopelijk spannend worden.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.