Verstappen heeft nog geen idee waar hij na 2020 rijdt

Max Verstappen laat dat hij nog niet bezig is met waar hij na 2020 zal rijden. Eerder dit jaar waren er geruchten over een ontsnappings-clausule in zijn contract met Red Bull, maar daarvan kon en wilde hij geen gebruik maken.

Verstappen heeft nog geen idee waar hij na 2020 rijdt
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Zoals de zaken er nu voorstaan blijft Max Verstappen na 2019 ook in 2020 een Red Bull-coureur. Ondanks de harde kritiek van vader Jos Verstappen aan het adres van Red Bull-Honda, heeft de Nederlandse Formule 1-coureur geen andere keuze.

Op de vraag van Auto Motor und Sport of hij [Max Verstappen] al weet waar hij na 2020 zal rijden, antwoordt hij: "Ik maak me daarover nog geen zorgen."

"Allereerst wil ik kijken naar alles wat mij belooft is en wat we bereikt hebben en daar gaat het eigenlijk allemaal om. We willen races winnen en volgend jaar het kampioenschap binnenslepen. Dat is de reden waarom ik hier [Red Bull] ben", aldus Max Verstappen.

"Samen met Red Bull werk ik aan dat doel. Maar er zijn zo veel andere vraagtekens na 2020. Wat gebeurt er sowieso met de Formule 1? Daarom neem ik de tijd", vervolgt Verstappen. "Ik heb geen haast."

Red Bull Racing loopt de afgelopen jaren achter de feiten aan, in vergelijking met Ferrari en Mercedes. Het zou dus geen opmerkelijke stap zijn voor de Nederlander om na 2020, mocht het volgend GP-seizoen opnieuw op een blamage uitlopen, de overstap te maken naar Ferrari of Mercedes.

"In de jaren nadat het team [Red Bull] de kampioenschappen behaalde, hielp het gebruik aan motorvermogen [Renault] niet echt", zegt Verstappen. "Ik denk dat de filosofie [bij Red Bull] was dat ze voor een solide basis zorgden, vervolgens een inhaalslag maakte, en dat werkte in 2010 tot en met 2013", aldus Verstappen. "Maar sinds die tijd hebben de andere teams zich flink verbeterd."

Op de vraag of het in 2020 beter al gaan, antwoordt Nederlands beste Formule 1-coureur ooit: "We gaan het proberen, maar dat hebben we ook gedaan in de afgelopen jaren. We moeten echt goed na gaan wat we anders kunnen doen, om beter te worden."

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race