Verstappen heeft er "alles voor over" om te winnen

Max Verstappen heeft er nooit een geheim van gemaakt om er alles aan te doen om een race winnen. Niet alleen met woorden, maar ook met daden heeft de Nederlander bewezen voor ieder gaatje te gaan, om een of meer posities te winnen.

Verstappen heeft er "alles voor over" om te winnen
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Wanneer hem gevraagd wordt door Andrew Benson van de BBC wat juist hem - voor bijvoorbeeld de komende tien jaar in de Formule 1 - de meest interessante coureur maakt, antwoordt Verstappen: "Uhm, dat is een lastige vraag."

Verstappen lijkt wel te weten waarom dat zo is, maar durft er niet zomaar een antwoord op te geven. Hij weet - volgens Benson - wel dat hij vindt dat hij de beste is.

"Ik wil niet arrogant overkomen of respectloos naar anderen te zijn", gaat Verstappen verder. "Ik ben vast besloten om te winnen en ik zal nooit opgeven. Als het niet linksom lukt, dan ga ik rechtsom. Zo iets, denk ik."

Andrew Benson is met zichzelf eens dat Max Verstappen niet als een dolle voor de overwinning zou gaan, maar hij weet ook dat de Nederlander veel overheeft voor de hoogste trede op het podium.

Verstappen gaat verder: "Neem nou het inhalen. Als ik daarvoor iemand moet aanraken, dan is dat niet anders. Inhalen hoeft niet altijd op de meeste nette manier te gebeuren."

"Laat ik het zo zeggen: Als mijn carrière er op zit en ik heb vijf kampioenschappen op mijn naam staan en ik ben niet de meest geliefde persoon? Dat zou voor mij niets uitmaken. Uiteindelijk gaat het er alleen maar om wie er gewonnen heeft", aldus Verstappen.

"En misschien klinkt het dan toch arrogant, maar zo wil ik echt niet overkomen. Ik zou er alles voor over hebben om te winnen. Ook al is het een beetje net over de grens [niet op een vieze manier], maar op een harde manier, dan zou ik het doen. Ik ben hier niet om aardig gevonden te worden."

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race