"Verstappen had de tranen in zijn ogen na crash in Monaco"
©Getty Images / Red Bull Racing

"Verstappen had de tranen in zijn ogen na crash in Monaco"

13 jan 2019 - 12:28
Julian Verheul

De crash tijdens de derde vrije training in Monaco heeft heel veel los gemaakt bij Max Verstappen. Wetende dat hij dat weekend had kunnen winnen, maar door een onnodige fout alles weggooide deed heel veel pijn. "Ik zag de tranen vloeien".

Het had zijn weekend kunnen worden in de zonnige staat Monaco. De baan was perfect voor het chassis van technisch directeur Newey. Ricciardo en Verstappen waren in alle trainingen bij far the best. De Australiër was steeds nipt iets sneller, maar Verstappen zat er telkens heel dicht bij. In de laatste training voor de kwalificatie ging het echter mis voor de toen nog 20-jarige Limburger. De Nederlander crashte in de slotfase van de kwalificatie bij het zwembad en de schade was enorm.

Direct bij terugkomst in de box stond Marko al klaar om hem de les te lezen. Marko stuurde hem zelfs weg, maar daar bleef het niet bij. De bolide van Max kon namelijk niet meer op tijd worden gemaakt voor de kwalificatie. Een scheur in de versnellingsbak viel niet op tijd te repareren. Tegenover Motorsport-Total.com vertelde de 75-jarige talentenscout dat Verstappen er helemaal doorheen zat.

"Max weet heel goed wat er aan de hand is als zoiets voorkomt", begint Marko. "Max is echt niet gek. Ik zag dat hij in tranen was nadat hij terugkeerde in de pits. Het heeft hem eens goed laten nadenken over wat er gebeurd was. Het was namelijk onnodig en Max is snel genoeg wat hij niet iedere keer hoeft te bewijzen op momenten dat het niet nodig is".

Twee weken later in Canada ging het weer helemaal de goede kant op. Verstappen finishte als derde, in Frankrijk werd hij tweede en in Oostenrijk wist hij zelfs te overwinnen. "Hij was fenomenaal", gaat Marko verder. "Veerkrachtigheid is zeer belangrijk wat laat zien dat hij mentaal erg sterk is. Voor de feestdagen heb ik nog eens met hem de zaken voor komend seizoen besproken. Dit soort momenten zijn ook te sprake gekomen en ik heb hem een compliment gegeven", aldus de Helmut Marko.

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
18 mrt. 05:02 - F1
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
17 mrt. 20:17 - F1
Geen best weekend voor Williams F1, maar ook positieven
19 mrt. 05:03 - F1
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
18 mrt. 04:47 - F1
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
Vandaag 20:20
Volgens Max Verstappen is inhalen nog steeds moeilijk
Vandaag 20:18
F1-circuit Silverstone krijgt wederom nieuwe asfaltlaag
19 mrt. 05:03
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
19 mrt. 04:00
'Ontwerp voorvleugel SF90 oorzaak voor grip tekort op vooras'
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media