Verstappen gretig na eerste rit met de RB16B: "Ik wil nu racen"

2021 wordt voor Max Verstappen en Red Bull een belangrijk jaar. Volgens vele experts staat Red Bull dit jaar heel dicht bij Mercedes. In de laatste races van 2020 zat het team uit Milton Keynes al dichtbij bij Mercedes. Dat leidde zelfs tot een zege voor de Nederlander in de laatste race van het seizoen.

Verstappen gretig na eerste rit met de RB16B: "Ik wil nu racen"
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Max Verstappen tijdens filmdag op Silverstone - 24 februari 2021.

En om diezelfde reden zijn de verwachtingen voor het seizoen wat over een paar weken van start gaat hooggespannen. De Nederlander kijkt uit om weer achter het stuur te mogen kruipen. Op de website van Red Bull vertelt de 23-jarige coureur over zijn gretigheid om in te mogen stappen in de RB16B. "Het is altijd goed om weer achter het stuur te zitten. Ik geniet van de winterstop, maar als je eenmaal hier staat en je ziet dat de auto klaar is om te vertrekken, wil je gewoon weer meteen instappen. De eerste keer dat je de pits uit gaat, is altijd een geweldig gevoel. Nu kijk ik gewoon uit naar raceweekenden", aldus Verstappen.

Afgelopen mocht de Verstappen de kersverse, maar niet veel veranderde RB16B voor het eerst kennis laten maken met het asfalt tijdens de shake-down op het circuit van Silverstone. "Het was een filmdag, maar het is handig om vertrouwd te raken met de auto, met de motor en te proberen alles soepel te laten verlopen en zo goed mogelijk voorbereid te zijn om te gaan testen in Bahrein."

Voorafgaand aan deze shake-down had de Nederlander al een test gehad met de RB15 uit 2019 en kwam dus stapte dus niet roestig in.

Omdat Verstappen eerst wat meters mocht maken in de 2019 bolide was er volgens hem een duidelijk verschil te voelen tussen de twee machines. Volgens hem heeft Red Bull sinds 2019 flink doorontwikkeld en dat is goed te voelen vindt Verstappen.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 nieuws 2021Formule 1 2021Max VerstappenRed Bull F1
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.