Verstappen gelooft in Red Bull: "Begin van het seizoen belangrijk"

Verstappen gelooft in Red Bull: "Begin van het seizoen belangrijk"
© Honda Racing F1

Max Verstappen heeft samen met Red Bull-Honda een gooi gaan doen naar de wereldtitel. Ook wil de Nederlander in 2020 in een vroeg stadium de balans opmaken over de vorm van Red Bull-Honda, dit voordat hij een besluit neemt over zijn toekomst.

Max Verstappen is een van de topnamen die aan het eind van 2020 hun contract zien aflopen. Anderen namen zijn onder andere Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas en Daniel Ricciardo. Ondanks de geruchten over een mogelijke overstap van Hamilton naar Ferrari en de hints van Hamilton - dat Verstappen regelmatig contact heeft met Toto Wolff - zegt de 22-jarige Nederlander dat het nog te vroeg is om een serieuze overweging te maken over zijn opties.

"Eerlijk gezegd denk ik er niet al te veel over na", zegt Max Verstappen tegen Racer.com. "Ik weet dat er meerdere mogelijkheden zijn na volgend jaar, maar ik denk dat het belangrijker is wat er gebeurt aan het begin van het seizoen, en dan gaan we bekijken wat er gaat gebeuren", aldus de Red Bull-coureur.

Ondanks dat er na 2020 stoeltjes bij Mercedes en Ferrari vrij zijn, benadrukt Verstappen dat hij al het vertrouwen heeft in Red Bull Racing, om hem te voorzien van een auto waarmee hij voor de wereldtitel kan vechten. "Dat geloof ik écht, en dat is ook de reden dat ik bij dit team ben", vervolgt hij.

"Ze [Red Bull] hebben in het verleden al laten zien dat ze daartoe in staat zijn, dus het gaat niet om 'wishfull thinking'. Het zal niet makkelijk worden, want de concurrentie is erg sterk. Maar we gaan volgend jaar alles proberen, want het wordt een belangrijk jaar en daarna zien we wel", aldus Max Verstappen.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.